• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

HA HA HA

F

F.d. 12156

Guest
Eftersom vi haft en liten debatt om smileys så kommer nästa fråga naturligt tycker jag ...:D
Vad är humor för dig ? är det att se lilla fridolf på tv eller Pang i Bygget kanske .
Eller kan det vara när man skadar sig ? Jag klämde foten mellan en pall och eltrucken och killen som var med han gapskrattade , just då kunde jag inte se det roliga i det .....:(
Är humor om nån fiser på en finare middag kanske eller bara retligt eller vad är humor för er andra ?
Vågar någon ha en åsikt :D:D:D

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: HA HA HA

En kille på jobbet skulle släppa en detalj i en robot och kompisen skulle hålla i biten .
Han tog tag i den invändigt och killen lossade på roboten = han klämde istället fast kompisen så han satt fast och i ren panik så körde han iväg med roboten istället för att släppa robotklons grepp . :) :) :)

Nu blev det lte smileys ...

Senast ändrad:
F

F.d. 3682

Guest

Klart man vågar ha en åsikt. Humor för mig kan vara lite olika, bla annat se på Robert Gustavsson eller American Pie filmerna. Det kan vara ganska kul när någon klantar sig. Jag brukar vara bra på att göra det själv, men det bjuder jag på. Ett gott skratt förlänger livet. Jag tycker tex att du har humor i dig. Det gäller bara att tolka dig rätt. :D

Glada hälsningar från Susane

http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10

F

F.d. 3088

Guest

humor för mig är allt som lättar upp stämningen, får jag då garva så tårarna rinner då är det gött. Å ja tror man lever längre om man inte går och retar upp sig på allt utan tar det från den skämtsamma sidan:D:twitcy::mcride:
kan man sedan reta upp ett surhuve så han inte fattar det när det är publik i närheten så blir det som lite grädde på "moset" :D

Gurra som ej är långsökt sur:D

F

F.d. 7569

Guest

Precis Gurra. "That's my man".

Själv gillar jag Fawtly Towers, allt med Rowan Atkinson :cool:, engelsk humor över huvudtaget tillhör mina favissar :D. Kanske för att det retar Kristina som avskyr den typen av humor.:msn_cry:

Men hon gillar annat istället och vi förlikar oss med båda.

:msn_fingerscrossed::msn_embarrassed:

//Roger

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Humor för mig är det oväntade som lättar upp stämningen. Jag har svårt att se humor i sådana som filmar sina barn när "dom gör bort sig", eftersom dom inte kan delta i skrattet efteråt. En brakfis på nobelmiddagen är humor, men samma brakfis i en nyårsrevy är bara billigt. Det roligaste jag vet är humorn i vardagen, om man bara ser sig om, ser man fullt av lustigheter i tillvaron som man kan skratta åt. Men som någon skrivit i annan tråd: -Det är timingen som gör humorn.
Calle

F

F.d. 3088

Guest

En Tanke: Hur mår jag om jag jämt går och är allvarlig Eller är byråkratiskt lagd :D
Jag kanske inget märker själv utan retar mig på alla som går med ett flin på läppen:D
(OBS jagform)

Gurra

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7569

Guest

Jag håller med dig Calle. Det är också kul. Jag jobbar ju bl.a. med ungdomar i övre tonåren och även om deras humor inte alltid (ganska sällan) överenstämmer med min, oftast pga åldersskillnaden, så händer det alltid någonting som vi kan skratta åt tillsammans, och det händer i vardagen, när man minst anar det.

Det gäller bara att ta tillvara på tillfällena och inte vara en surkart utan försöka uppskatta sina medmänniskor. De har alltid en positiv sida.

//Roger

F

F.d. 7569

Guest

Nu har jag för första gången titta på "Den döde terroristen". Inte var den särskilt kul. Jag tror att jag log vid några tillfällen. Men eftersom Kristina gillar den typen av humor så är jag nöjd.

//Roger

F

F.d. 3088

Guest

Roger jag pysslar oxå med ungdomar, missbrukare, kriminella och andra hela dagarna.
Försöker alltid leta rätt på en inkörsport där vi kan komunicera på ett bra och roligt sätt alla är vi ju olika i vår herres hage en del har haft det lätt en del svårt under sin uppväxt
Men humorn går alltid att locka fram, kanske man lyckas få bort den destruktiva tanken hos någon som gått i botten med något så enkelt som ett skratt:music-icon:

Gurra

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

En Tanke: Hur mår jag om jag jämt går och är allvarlig Eller är byråkratiskt lagd :D
Jag kanske inget märker själv utan retar mig på alla som går med ett flin på läppen:D
(OBS jagform)

Gurra
Om du är sådan, så kanske du inte mår så bra, men du bidrar till den samlade humorn eftersom vi andra får något att skratta åt. :)
Calle

F

F.d. 12156

Guest

Apropå roliga saker så ska det bli kul att träffa alla hbk are på årsmötet :applaus:, det blir nog en kul tillställning med allt vad det innebär .

Toppen