• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Höststart" av chatten?

H

hianders

Guest
I sommar har det ju varit lugnt utöver det vanliga på vår chat. Kanske vi kan komma igång nu när höstmörkret infinner sig och man har någon timme över på kvällen?!! Ses vi ikväll efter 19 för att prata om ditt och datt?!

fru hianders/Inger:yes:
 
H

hianders

Guest
Sv: "Höststart" av chatten?

Det har ju varit ganska lugnt på chatten än så länge i höst förutom vid några tillfällen. Det är ett trevligt sätt att "prata live" med HBK-kompisar och man behöver inte vara rädd för att komma in som nybörjare. Vi hjälps åt! Man kan koncentrera sig på att "prata" med en i taget till dess man blivit varm i kläderna. Man skriver/pratar i sin egen takt även om det finns några snabbskrivare med. Det är roligt att följa diskussionerna också. Vi som varit med "från början" på chatten föreslår att man går in vid en viss bestämd tidpunkt, 19 eller därefter. Detta är ett kul komplement till Forumet och också den nytillkomna Blogen.

Om man lägger upp kompisar (längst upp till höger om man har startsidan öppen) så ser man vilka som är inne på Forumet just när du själv är inne. Man lägger upp en kompislista med de som man har kontakt med ofta. Trycker man sedan också på Besökare (till vänster under avataren) så kan man se vilka som är inne på chatten just då när du själv är inne).

Välkommen till teknikens värld och tid! Det går att lära "gamla hundar" sitta - jag själv är ett exempel på detta!
:yes:

Ha en trevlig helg så kanske vi hörs ikväll!

fru hianders/Inger
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: "Höststart" av chatten?

Jag har också varit inne vid några tillfällen den sista tiden men där har inte varit några.

Igår kväll var det Esse-Bo och jag - hoppas den sätter fart igen.

Ha en trevlig helg alla HBK:are.

Marie

Ps Mitt stora tangentbord har låst sig (trådlöst) - är det någon som kan råda mig hur jag får fart på det igen? Ds
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: "Höststart" av chatten?

På undersiden av tangentbordet og på basen som ek koblet til PC er det en resync switch disse to skal trykkes samtidig for å sparke i gang overføringen.

MEN dette forutsetter at det er batteri med strøm i tastaturet, kontroller det først. Enkelte tastatur spiser flere sett med batterier i året, andre greier seg med ett sett.
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: "Höststart" av chatten?

Tack för tipset Knugrone - Rolf fixade när han kom hem på lunchen - det var batterierna som var slut. Man blir lite frustrerad när man inte har ordning på grejerna.

Marie
 
T

tranebo3

Guest
Sv: "Höststart" av chatten?

Hej på Er

Jag har också varit inne på chatten några gånger i denna veckan, men det är aldrig någon där. Jag brukar börja chatta vid 21.30 tiden. Kanske vi ses i kväll. Hälsningar Berit
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: "Höststart" av chatten?

Håller med . Det är tomt på kvällarna på chatten. Är oftast ensam därinne och det är inget skoj chatta med sig själv.

Ha en trevlig helg alla HBKare. / Yvonne
 

Ami

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2024
Sv: "Höststart" av chatten?

Hianders 145. Jag och min fru är inga suveräner när det gäller datorer. Det är väl därför vi aldrig eller sällan syns under Markisen eller på Chatten. Vi vet helt enkelt inte hur man gör! Vi får väl se om vi ev. får kontakt med någon som kan pucha på oss.
Hoppas vi hörs eller ses någon gång! MVH BOH HBK681
 

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024
Sv: "Höststart" av chatten?

HejBOH!
Du ska veta,att du är inte ensam om detta fenomen. Samma här. Brukar ringa sonen, när det kör ihop sej.
Gör som jag gjorde, på knapparna bara.
Ibland blir det rätt, ibland fel.
Ibland går det käpprakt åt h-e.
Bara bita ihop, på ´n igen.
Inte ge upp. på´t bara.
Hoppas vi ses.
HBK2483 Bengt
 

Irén & Christer

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Ale
HBK-Nr
1461
Medlemskap
2025
Sv: "Höststart" av chatten?

Jag var faktiskt inne för första gången på chatten ikväll
Och chattade lite med Marie någongång får ju bli den första.
Det kommer jag att göra fler gånger:msn_smiley:


Irén/kul på hjul:msn_smiley:
 
Senast ändrad:
Toppen