• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Höstresa på Gotland -12, reseberättelse

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Höstresa på Gotland -12, reseberättelse

Jo du det är grejer det när det är folktomt om man tycker om natur, gjort den resan några gånger och känner igen platser och blir lite sugen igen. Tar Öland om två veckor för att skåda alförrädare (fågel) inte många som man springer på under den tiden. Tar lite Gulachsoppa och värmer över Trangiaköket och kokkaffe i lä vid en stenmur det är livet för mig. Tyvärr blir det inte med husbil utan vintertält eller övernattning i bilen om det är för kallt. Glömde att berömma, snyggt reportage Ni gjort.
 

SoT

FD HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: Höstresa på Gotland -12, reseberättelse

Nu har vi uppdaterat vår reseberättelse med en karta :)

vh

SoT
(Sanna & Torbjörn)
 

Gert och Helen

HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
9489
Medlemskap
2024
Sv: Höstresa på Gotland -12, reseberättelse

Tack för berättelse om Gotland. Vackra bilder, man längtar dit. Planerar en tur i augusti, då för en hundutställning, men man hinner med Gotlands natur och sevärdheter också.
 
  • Gilla
Reaktioner: SoT

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Höstresa på Gotland -12, reseberättelse

En mycket trevlig berättelse men blev lite fundersam om var Ekeviks hamn ligger. Söder om Kalmar förstår jag.

Kenneth
 

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Sv: Höstresa på Gotland -12, reseberättelse

:msn_sheep::msn_sheep:
Tack för en trevlig reseberättelse. Vi gjorde Gotland tidigare än er, skiftet augusti/september visst är det ett fantastiskt landskap som Tjelvar hittade. Men ni missade den södra delen av ön. När vi åker till Gotland nästa gång är det maj månad som gäller när det mesta står i blom b.la (blåsippor våradonisen) Vid denna tidpunkt är det lagom med husbilar på ön.
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Höstresa på Gotland -12, reseberättelse

En mycket trevlig berättelse men blev lite fundersam om var Ekeviks hamn ligger. Söder om Kalmar förstår jag.

Kenneth

Ser ut som Ekenäs, bl.a berömt för sina vackra grindar framför husen.
Vi brukar ofta åka ner dit och fika när vi passerar eftersom det går lika snabbt att åka gamla E22 från Söderåkra och upp mot Kalmar. Dessutom mycket lugnare.
/Gunnar
 
F

F.d. 50266

Guest
Sv: Höstresa på Gotland -12, reseberättelse

Tack för en fin Gotlandsresa vid datorn. Detta fina landskap som jag har försvarat i mera än 30 år.
Tack
Milou:spinny::spinny:
 
Toppen