• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Höstfiske

F

F.d. 25514

Guest
Hej alla fiskevänner!!!

Är det någon som kan tipsa om bra ställplatser vid någon "put and take" sjö.
Vi bor i Göteborgstrakten,men kör gärna någar mil för bra fiske ock vacker natur.

MVH Björn
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Höstfiske

Hej beror nog på vad du menar med nga mil vi brukar åka till
Hökensås vid Mullsjö både hyfsat fiske och okey natur?!
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Höstfiske

Hej. Här har du ett fint ställe, kanske lite långt borta men ändå.
Kilsbergen Sportfiske
Många sjöar att välja emellan, och det är en Fantastisk Natur överallt.
Med både fiske, och även Bär och Svampmarker.

Tant Sture
 
Senast ändrad:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Höstfiske

Kroksjöns fiskecamp
Ställplatser - V:a götaland - Tranemo - Kroksjön
C:a 10 mil från Göteborg
Calle
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Höstfiske

Lilla Edet har också en Fiskeklubb med bra laxfiske, men tyvärr är nog laxfisket slut för i år. Men kolla deras sida ändå inför nästa säsong.
SFK Laxen

Hälsningar
Anders:):):):):):):)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Höstfiske

Faxsjön, Östra Frölunda

Stockasjöarna, Öxabäck

Svartedalens sportfiske, Grandalen

Dessa 3 ställen kan också vara något för dig, hör gärna av dig om du vill ha närmare info...Faxsjön ligger bland våra ställplatser.


Mvh
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Höstfiske

:cool: Tjena Björn i legend 64.

Jag kan nog inte ge dig ett bra ( närma ) tipps eftersom jag bor i( ÖSTERGÖTLAND) Solsidan av Sverige du vet?
Men dom som bor närmare dig har ju komit med flera förslag, som eventuelt " kan " ge ett påslag, så vi hoppas att det ger ett bra resultat .
Om du får ett bra påslag hoppas jag att du återkommer med en rapport i Fiskeforummet.:twitcy:.

PS, PEKKA kan inte du skicka en fryst R- Båge till Björn om det skulle fallera på vägen, du vet fiskelyckan är obeskrivlig Lycka. :D

Jag önskar er alla ett riktigt " SKITFISKE".
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Höstfiske

Hej Björn, hittade lite till för dig.....Herrestadsfjället norr om Uddevalla kan också vara värt ett försök.

d.s...ser till min glädje att Hasse P har sprattlat till igen, jodå...ska gärna skicka till både Björn o dig den dagen jag hittar RB i frysen...för du menade väl inte Ica:s frysdisk i Gusum ? Annars kanske Björn får skicka till oss...:p eller iaf till mig går jättebra, så slipper jag äte fiskpinnar på ett tag.


Mvh
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Höstfiske

:cool: Tjabba Grabbar ( och tjejer förr den delen ) , ville bara utala mig nu när Grabbarna i synnerhet PEKKA sparkade på mig när han var på väg upp till (Åskådar läktaren i HBK ) .

:D Faan va gött det har varit slappa av ett tag, för att få nya perspektiv på det här med FISKE.
Ja ja vet, man ska skriva så fort man har fått upp en SNORGÄRS men ( va fan orden tryter).

Det jag kan glädja mig åt, är att jag såg på forumet att min addept (KEJO) inte gör avkall på att kallas en ( Inbiten Fiskebroder).

Gud va jag gläds åt din framgång Kennet!! Lycka till i fortsättningen med Fisket.

PS: Pekka och jag håller som bäst på att utforma en Fisketräff på Väst-kusten till i vår. Tanken har varit i VARBERG av alla platser på guds( Gröna Jord ) men va gör man inte för att tillgodose en eller ett par personer??????
Inget är bestämt ännu så att det finns fortfarande möjligheter för er som har synpunkter på arrangemanget att höra av er.

DS! PEKKA TJACKA Fiskpinnar tills vi ses i gen!!!!!!:D
 
F

F.d. 25514

Guest
Sv: Höstfiske

Tack för alla bra tips.
Det blev en tur till faxsjön i fredags kväll,ett kanonställe tyckte vi.
Det blev tyvärr ingen fisk, men det är ju alltid trevligt med en tur i husbilen.
Skitfiske på er.
MVH Björn
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Höstfiske

vad gör jag för fel? jag har en svärson som är fiske tokig, han har lagt ett spö o drag i våran husbil, o jag har fiskat, men nej jag kommmer inte längre, är det kört :confused:

det skulle änndå varit roligt att åka på en fiskeHBKträff, några fler tips behövs
:)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Höstfiske

Hej Björn....Roligt att ni tyckte om Faxsjön, visst är det en fin natur där o lagom stor "pöl" att traska runt om man vill. Men lite synd att det inte blev någon båge, hade ju hoppats o slippa fortsätta äta fiskpinnar...:wink:.

Vi brukar vara där några ggr per år, o hitills har alltid våran korv gått åt :D...men ett fint ställe är det o kanske vi syns någon gång där.


dotorparn !...det är absolut inte kört, se på mig...har fiskat sen barnsben o ännu inte givit upp :)

Tycker absolut du ska följa med på en fisketräff, eller varför inte en vanlig träff vid något vatten i närheten...om jag eller Hasse P är där så åker garanterat spöna fram, nåja en gång tog han fram golfklubban istället :confused: men då fick jag ju tala om vad det var för pinne i näven som gällde. Sedan dess har han varit väldigt skötsam...

Vet inte riktigt vad för tipps du söker, finns en hel del på f-forumet men fråga gärna mer specifikt så får du säkert svar från någon f-broder. Här finns en hel radda av duktiga fiskare med massor av erfarenhet.

Mvh
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Höstfiske

Hej på Er!

På lördag förmiddag åker vi och grannfamiljen upp till Svartedalens Naturskyddsområde nära Kungälv för att försöka fånga nån go Regnbåge.
120:- om dan kostar fiskekortet men då får även barnen vara med på samma kort.
Jag ringde de som förvaltar området och fick tala med en trevlig kille som på telefon gav oss tillåtelse att campa en natt med 1 husvagn samt 1 husbil. Jag får väl ta med namn och mobilnummer till denna person ifall det dyker upp nån "besserwisser".
Vi får väl se om vi fryser ihjäl, det är ju inte nån värme precis.

Anders :):):):):):):)
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Höstfiske

Men Anders!!! Ni som är NYGIFTA! Ni kan väl inte ha några problem med värmen??
Eller??

Om Ni har det så rekommenderar jag ett gammalt väl bevarat trick.
Kommer Du ihåg ---reservvärmen --- i gamla Vw bubblan.
Just det, TA MED DIG!!!

Hopprep i handsfacket.
Hls från ett KALLT Berg, / Kurt.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Höstfiske

Eller fiska dig varm Anders ;)...nåja, är säker på att du löser det eventuella värmeproblemet på bästa sätt.

Får önska er ett riktigt gott skitfiske o ang det där med "besservissar" så är det inge o bry sig om...brukar inte vara några problem o stå där över natt om man bara lämnar fri passage. Vid Timmervattnet o Översjön är det oftast gott om plats.


Mvh
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Höstfiske

Kurt! Jag kan inte det där med reservvärme. Kan du förklara, eller lämpar det sig inte i tryck??:D:D

Nej, fisk lär jag nog knappast få. Sist var en halvdö torsk vid Lilla Varholmen 1974.

Anders :):):):):):):)


PS
KURT NUU läste jag om hopprepet. Tack för tipset men det blir nog "kaffehalva" istället!!

DS
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Höstfiske

Vi sticker upp till Hökensås och Baltak ett par dagar.
Det är 40 år sedan jag var i Hökensås senast så jag tycker att det är på tiden nu.
Baltak har jag aldrig besökt men tycker det ser intressant ut.
Någon som varit där, tips mottages?
Vi kollar här ikväll om någon kommit med information angående fisket mm.
:twitcy:
 
Toppen