• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hörntvättställ

Marcus58

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2024
Jag funderar på att köpa en äldre husbil, där tvättställlet är placerat ovanför toaletten och fälls upp när man ska använda toaletten. Jag skulle hellre vilja flytta tvättstället och placera det i ett av hörnen. Vet någon om och i så fall var man kan få tag i ett hörntvättställ? Eftersom jag inte är särskilt tekniskt bevandrad undrar jag om det är enkelt att dra vatten och avlopp ca en meter från befintlig placering; något särskilt att tänka på då?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Hörntvättställ

Husvagnssvenson i Kållered har handfat i olika modeller.

Om toaletten också används som dusch så är det viktigt att täta alla skruvförband (infästningar av rörhållare, själva handfatet osv i väggar) med lämplig tätmassa, exempelvis butylgummimassa.

Infästning i väggar kan vara lite lurig eftersom det antagligen inte finns så mycket att skruva i mer än en tunn skiva. Det skall till en enorm tur om du skulle träffa på en regen att fästa i. Köper du ett handfat med skåp under så får du fler fästpunkter och kanske även ett stöd mot golvet.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Hörntvättställ

Hej, jag tror jag har ett hörntvättställ över. Kan ta en bild så ser du hur det ser ut.
Hälsningar Bror
 
Toppen