• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hökensås!

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Som "gammal" flugfiskare som har slumrat in en aning har jag tagit tag i mitt gamla intresse nämligen flugfiske. Nu när ändå Maja (min kära hustru jobbar hela helgen) så tänkte jag att, varför inte testa lite fluga. Jo då startade vid 14.30 från gbg och anlände Hökensås vid 17.30 tiden installerade mig på fiskecampen och startade grillen och på den lades på kamben , mumma, sedan var det dags för en bastu. Mysigt att bara vara ensam ingen annan att tänka på. Jag har satt klockan på 04.00 med förhoppnining att fisken är 100% piggare än vad jag kommer att vara vi den tiden!! Måste gå och sova nu men jag kommer att rapportera vidare i morgon vad som hände "på fiskekroken" förhoppningarna är höga. Kanske är detta något för en fisketräff i framtiden. Men men kolla i morgon kväll då finns facit att läsa!!???
Må väl
mvh Stiffe
 
Senast ändrad:

Rembrandt

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
93
Medlemskap
2024
Sv: Hökensås!

Tjena Stiffe!

Lycka till med flygfisket!:) Jag provade på fiske för första gången i våras, tyvärr så har jag inte haft tid att testa igen men det lär garanterat bli fler gånger och en fisketräff låter riktigt kul!

Off topic:
Snygg avatar du har, kom hem från Blanes i veckan. Jag vill passa på att tacka för alla tips ni gav mig!:)

/Rembrandt
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Hökensås!

Hej Stiffe....får önska dig ett riktigt "skitfiske" o kul att få läsa vidare om Hökensås.

Sitter själv just nu vid Foskan, norr Idre o det fiskas för fullt överallt. Fångsten är det lite värre med för tillfället, men hela grejen är ju bara o få komma ut i det fria.

Ang fisketräffar så har det börjat jobbas/planeras för det...o alla får gärna komma med förslag på var o när.


Mvh
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Hökensås!

Jaja det blev skitfiske, eller det var ju inte det som var det viktigaste.Utan att åka ut ensam å bara vara.Och det får jag säga, det skadar inte att vara ensam utan varesig Tv eler fru(svårast är att vara utan (tv) nä skoja fan va jag saknar min lilla Maja. Nä ingen fisk denna helg. Jo jag fick fisk för att jag hjälpte två killar som låst sig ute i sin bil. Så jag är inte fiske f.tta i alla fall. Men om man ser mot framtiden så kan man hyra sjöar med fullproppat av fisk som kan vara trevligt för en fisketräff. Den biten kan ju jag hålla i. Arrengemangat behöver ju inte bli så jobbigt. Vi kan ju utlysa det som en träff, och jag kan vara kontaktperson( eller hur styrelsen) Nog för denna kväll vi får höras i ämnet fram över.
Mvh Stiffe
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Hökensås!

Även om jag själv kanske inte kan vara med p.g.a. tidsbrist så är mitt budskap till fiskeintresserade såsom Rollerteam, Hasse_P och andra: DETTA ÄR EN MYCKET BRA IDÉ ATT HYRA EN SJÖ !!! JAG RÖSTAR JA!
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Hökensås!

:cool: Top jag är med på noterna, Mitt förslag är att kolla hur många som är intresserade och utgå från hur långt alla har till sjön, kan ju vara svårt om det blir för långt en vanlig helg.
Det bästa fisket har vi ju framför oss, jag menar årstidsmässigt september,oktober.
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Hökensås!

Fridens alla feske lovers!

Rollerteam hjälpte mig med att få på linan på spolen (i Floby), tackar för hjälpen, men nu ä dä ju som så att dä ska va en knut med drag i den andra änden, den som inte sitter fast i rullen, å dä ä ett problem.
Vore trevligt med en knut läktion med fiske, hoppas bar att tiden passar oss. En annan har ju två semester veckor kvar i oktober, å då bär det av till Chrmonix via Mosel.

Mvh Delfin
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Hökensås!

:cool: Tja du Delfin, en får hoppes att di store pöjkera KNYTER i hop de här evenemanget på någe sätt.

Hälsar en som vänter på start sköttet.;)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Hökensås!

Hej Stiffe...jodå, helt ok för dig ( o alla andra) att stå som kontaktperson o arrangör för en träff. Låter trevligt tycker jag med en sjö som är "fullaknökad med fesk" ...är med på den. Kan också tänka mig o hjälpa till om du tycker att hjälp behövs, inte o hiva upp firre för det fixar du säkert bra själv ;) men om nåt behöver fixas till träffen. Slå en pling eller maila bara.
Sen är det som Hasse P säger att hitta rätt geografiskt läge är viktigt, utifrån intesseanmälan ska det nog gå o lösa.

Delfin min vän...att hjälpa dig o tråckla på linan till din rulle var enbart ett sant nöje, men förstår nu att steg 2 blev bortglömd i villervallan, att knyta nåt i andra änden! För det är ju klart att du inte kan fiska "torrt". Ta med dina grejer + en rälig fiskekepa till Husqvarna träffen så ska detta moment åtgärdas omedelbums, o undras om inte steg 3 o 4 kan fullbordas vid samma tillfälle.


Mvh
 
F

F.d. 25014

Guest
Sv: Hökensås!

Hörrö Rollerteam kan en annan få vara med i din kurs då i Huskvarna. Jag har spö och allt men jag vet inte om linan är så färsk, vill du kolla det då?​

Tackar på för hand​

:twitcy: ulfhed 98:p
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Hökensås!

Ulfhed.....självklart, det vet du...under förutsättning att du har en jätterälig kepa på dig, o det under hela helgen ! Har du ingen själv så ska du få låna min räligaste. :yes: :p



Mvh :cool:
 
F

F.d. 25014

Guest
Sv: Hökensås!

Jahadu...Rollerteam ska de vara kepan det hänger på så vill jag inte ha dina gamla, för dom lär man inte få nogån fisk på, om jag har läst rätt i fiske spalterna. Nä en ny ska det vara så man kanske kan få litte fiske tur.


ulfhed 98
 
F

F.d. 12040

Guest
Sv: Hökensås!

Hej
Hökensås är mycket bra,men svårt att komma till sjöarna med husbil.
Häls Gittan
 

Brolle47

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Leksand
HBK-Nr
482
Medlemskap
2021
Sv: Hökensås!

:yes: :music-icon: Bra ide med en fisketräff!
Jag ställer upp om det bara går.

Hälsningar
Brolle47
HBK 482
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Hökensås!

Hej alla!
Jag har kollat lite vad det gäller fiske i Hökensås. Dom sjöarna som man kan hyra ligger en bit ifrån själva campingen så det alternativet blir nog inte så bra i och med att man har ju "bara" husbilen med sig och det blir trångt om man blir några stycken men, vill man fiska i dom andra sjöarna så kan man ta sig dit med cykel och det har nog dom flesta möjlighet att ta med sig. Vi får fortsätta att diskutera oss fram till en bra lösning här i forumet. Det finns ju många som kan komma med bra förslag för kreativiteten är det inget fel på.
mvh Stiffe
 
F

F.d. 29779

Guest
Sv: Hökensås!

Hej Alla
Ja det är lite bökigt att ta sig till sjöarna i Hökensås med husbil men varför inte ta sig en tur ill Baltak istället fint fiske och lätt att att parkerar husbilen. Kul att flugfiska i strömmande vatten.
mvh
MrDick
 
F

F.d. 12040

Guest
Sv: Hökensås!

He Åk till Bergets fiskecamp i Eksjö hyr en sjö, parkera alldeles vid sjön.
Titta på hemsidan
Häls Gittan
 
Toppen