• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Höjd vägtrafikregisteravgift .

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Höjd vägtrafikregisteravgift .

Det har varit en kostnad på 42:-/år innan och jag har för mej att den kostnade inte har höjts på 5-10 år så det är "bara" en höjning på 23:- men det blir mycket i % .

F

F.d. 10115

Guest

Är det inte som så att de som färdas i villaområdena också bor där? Säkert både unga och gamla som åker på "sin" egen gata. Skulle man ha en hastighetskontroll där så är det nog de boende där som är i majoritet för fortkörning.
Var det sedan så omtänksamt att rulla ut ett hjul på gatan när det kommer en bil och utsätta trafikanten och kanske andra för onödig fara. Finns det inte nog med faror i trafiken ändå?.
Hälsningar Bror
Dom flesta bor naturligtvis i området men man bör inte köra fortare än att man kan stanna, även om det är på "sin egen gata".

F

F.d. 2577

Guest

Javisst ja vi kör mer till höger nu. (politiskt) XXXXXXXXXXX! HBK-web
Leffe

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Den var bra!
Bengt

Ja, verkligen bra att Esbjörn kommer ihåg!

Inför "högertrafikåret" 1967 infördes en tillfällig högertrafikskatt på 40 kronor.

När vi bilägare hade vant oss vid att betala dessa extra kronor varje år, döpte man om avgiften till registerhållningsavgift.

Denna avgift har sedan, sakta men säkert, stigit till nuvarande nivå. Utslaget på 43 år, är dock den årliga procentuella ökningen närmast försumbar.

I

Iveco 35

Guest

Vänta till efter den 1/1 då kommer nog en lappborttagningsavgift.:D

Toppen