• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Höjd pensionsålder från 2019

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Höjd pensionsålder från 2019

Som i de flesta andra frågor tar regeringen inget ansvar. Du kan gå i pension när du vill. Tidigare pension - lägre utbetalning. Går ekonomin dåligt sänks bara pensionsbeloppet. Det hela reglerar sig självt. Det som förvånar är varför FR argumenterar för höjd pensionsålder. Med nuvarande konstruktion är det för statens kostnader helt ointressant om du går i tidig eller sen pension.
Mvh erik

F

F.d. 25045

Guest

Olika pensionsålder beroende på vilket arbete man haft, och inte finns det så lite pengar i Sverige att det inte räcker till våra pensioner.
Antalet årsarbeten är ju oxå tämligen konstant så om vi ska arbeta längre så blir fler arbetslösa.

F

F.d. 55374

Guest

Vad bra att det finns så stor kunnighet
då blir det bättre balans i tråden.
Tommy R

F

F.d. 25045

Guest

Det jag menade var hur jag tycker det borde vara. Börjar man arbeta tidigt i livet har man troligtvis utfört ett slitsamt arbete med låg inkomst och borde då få pension tidigare o pension som man kan leva på, inte den mycket låga garantipensionen som allt fler kommer att få leva på bland dessa grupper.

Toppen