• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Höjd på skorsten?

F

F.d. 58882

Guest
Hej på er

Finns det några kunniga som kan tala om hur hög över taket värmepannas (thruma 5003) skorsten behöver vara utan att bilen tar skada? Jag frågar för att skorstenen är i högsta laget när jag skall täcka HB'n med nyinköpt JULA-överdrag. Jag vill ha den så låg som möjligt för att den skall gå fri från överdraget.

Bennie

F

F.d. 58882

Guest
Sv: Höjd på skorsten?

Tackar så mycket. Smart tips, hinken kommer på plats nu på morgonen. Konstigt att man inte kommer på en så här enkel lösning på direkten utan börjar tänka i mer komplicerade banor. Än en gång tack.

Bennie

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025

:wink: Livet är enkelt... men vi komplicerade mänskor gör det svårt.... :wink:

Tackar så mycket. Smart tips, hinken kommer på plats nu på morgonen. Konstigt att man inte kommer på en så här enkel lösning på direkten utan börjar tänka i mer komplicerade banor. Än en gång tack.

Bennie

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Udda lösning i rostfritt som gör att pannan fungerar bra, även i 130 km/tim!

sko.jpg

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Min ursäkt till Bennie! Trodde det va kattens tråd.
Julian

Toppen