• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hål i vattentanken Burstner

F

F.d. 55397

Guest
Fyllde på vattentankarna förut o märkte då att det var ett hål i toppen på tanken, under vattenpumpen. Ser ut att vara typ ett skruvhål.

vattnet flödade ut när jag hade en slang i för att fylla, hade även problem i fjol nån gång med vatten på golvet.

Vattenpumpen bytte de på Husbilslandet i vintras när den var där på garantiservice (hade tömt dåligt så den frös, o tinade när de tog in den i garaget). Alla andra genomföringar är ju rejält siliconade så det verkar ju vara ett korkat ställe o ha en avluftning på eller??

Ska de va på dette vise??
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Hål i vattentanken Burstner

Det ska vara en slang från tankens ovansida och ner/ut under bilen så överflödigt vatten kan rinna ut. Vattnet får ju lite större volym och du fyller på med 10 grader och det sedan blir 30 grader innan du börjar pumpa ut.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Hål i vattentanken Burstner

Alla avluftningshål brukar vara någon form av slanganslutning för slang som mynnar ut under bilens bottenplatta. Om det är ett skruvhål är det med all sammolighet någon som har försökt att fästa något på ovansidan tanken.
Om det är lätt att komma åt själva skruvhålet kan man slipa med olika sandpapper för att få en jämn yta därefter kan man använda ett lim som brukar användas för limning av plastmodeller och limma fast en plastbit som "väl" täcker hålet.

Men om tanken nyligen är bytt undrar jag om inte montörerna har "klantat" sig.
 
Toppen