• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hässleholm kan vad ingen annan vill

T

Teddi

Guest
Sv: Hässleholm kan vad ingen annan vill

i sommar när vi varit ute så har ja passat på att prata med en o annan kommun, dom är väl medvetna om att driva dessa ställplatser själva kan ses som lite stötande till befintlig c-plats eller nån annan inrättning,,
men efter ett förslag där deras ungdomsverksamhet va de gäller både idrott o annan sysselsättning kan gagna deras verksamhet positivt så var detta ett bra förslag,,
dom behöver ju pengar till deras verksamhet,,ungdomar får nåt att göra,,dom sköter ställplatser,,tar hand om intäkter,,

,kommuner som har så svårt att hantera sina underskott:p får ett bättre läge,,

i så fall slipper dom ju sponsra idrottsrörelsen med lite mindre medel,,ock kan istället lägga lite mer på bl.annat äldrevården,,
där många av oss närmar sej:D:D med stormsteg:D

oavsett vad det skall förhandlas eller diskutera om,,gör det med ett leende,,kan man skratta tillsammans så går allt så mycket lättare:D:D:D

Senast redigerad av en moderator:

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Vi skall nog inte dra på för höga växlar med detta Hässleholms projekt.
Om man ser till den låga summan som satsas så blir det en parkering med större markerade rutor.
En ställplats i mina ögon är en plats där man åtminstone kan fälla ut markisen samt tömma tankarna och fylla på färskvatten.
En ställplats med dessa faciliteter får man knappast för 130 000:- .
Dessutom är den lite väl centralt placerad intill en trafikerad 4-vägs korsning för att kännas bekväm att stå på.

Troligtvis är iden med projektet att locka till sig konsumenter till innerstan eftersom affärsverksamheten i Hässleholm håller på att dö ut, t.ex. någon livsmedelsaffär finns inte kvar inom cityområdet, däremot finns det 13 stycken pizzerior att välja bland.

Men det finns ett fantastiskt kulturhus att besöka där husbilsparkeringen kan komma väl till nytta, ifall man skulle ta sig en liten virre innan man går ut.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Jag tycker det är ett mycket bra initiv av Hässleholm att anordna en speciell Husbilsparkering. Den är inte stor, men den räcker för ändamålet. Tömma/tanka kan man göra på annan plats.
Så småningom blir det kanske en riktig ställplats på annan plats (med betalning och allt)

Toppen