• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hämtar min Carthago

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025
Sv: Hämtar min Carthago

Nä just det PO, vi är fortfarande mycket nöjda :)

Lycka till med nya bilen.

Hoppas få se dej efter vägarna.

Kåre o Solweig :D

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Hej igen PO

Jo vi brukar ha Trosa hamn som nattställe när vi far mellan Sthlm och Skåne,
så vi syns säkert.

Kåre

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Gratis till Carthagon. Vi köpte en I55 begagnad hos Forsbergs i januari 08. Vi är supernöjda förutom att den vaggar lite efter som det ej är boggie. Vi är nya medlemmar i Cartahagoklubben och var på årsmötet i samband med Elmiamässan. Det gav mersmak.
Lycka till
Anne-Louise och Johnny

jerkerfot

HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
2127
Medlemskap
2025

Ursäkta det där med Pilot var fel men Hymern du importerade och sålde -06 är 100% rätt, vad de andra bilarna var är ointressant nu.

Jag ville säga att det är importerad bilar för försäljning och för mig har han varit för dyr, presis som det står i mitt inlägg.

Klart Slut

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Den jag skall ha är det dubbelhjul o Luftfjädring på samt höj och sänkbar nivåreglering vet ej om den kan vara stadigare eller har du det på din med?

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Det blir säkert mycket stadigare. Vi har inte boggie på denna men hade det på vår Frankia så jag vet att boggie ger bättre gång. Bossings i Linköping har fått någon ny sort av luftfjädring som eftermonteras. Vi ska prata med dem om detta.
Anne-Louise

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Den jag skall ha är det dubbelhjul o Luftfjädring på samt höj och sänkbar nivåreglering vet ej om den kan vara stadigare eller har du det på din med?

Med et 5 eller 6 tonns Iveco chassi og luftfjæring får du like bra stabilitet som en AL-KO med tandemaksel (det heter så ikke boggi). I hvert fall fikk vi det ved overgang fra en Flair på Fiat/AL-KO tandemaksel til Flair på Iveco med luftfjæring (på alle 4).

Toppen