• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hälsningar från södra Frankrike.....

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025
Sv: Hälsningar från södra Frankrike.....

Vi står nu på den välkända ställplatsen Narbonne Plage tillsammans med 50 - 60 andra husbilar och här finns inte svensk inom synhåll !! Under de två veckor vi har varit i Frankrike har vi bara sett 1 svensk reggad bil, detta har aldrig hänt oss förut.

Det är första gången vi besöker ställplatsen i Narbonne Plage och här finns en playa som jag inte sett maken till innan, måste vara 10 km lång och det ligger folk och solar längs hela stranden.*
Det är ganska blåsigt här nere men temperaturen ligger på behagliga 26 grader med klarblå himmel.

Imorgon flyttar vi oss till Gruissan som ligger 5 km bort, det lär finnas en stor marknad där som kan vara kul att gå på, men ikväll skall jag bjuda hustrun på Moulle Frit med Roquefort ost och dela en flaska vin vid någon strand restaurang,.
*Men det blir nog en kaffe gök innan.
Hälsar Lotta & Torbjörn

F

F.d. 55221

Guest

Hej Rantzow har du kordinat til pladsen, Narbonne Plage

ERIK DK

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027

Hej. Här kommer en hälsning från ställplatser i Carro söder om marseille 80 platser ( och de ända svenskarna ) vi står med utsikt över havet och i kväll är det ett jätte fyrverkeri på gång som de hållet på med sedan förmiddagen för sitt nationalsdagsfirande det blir spännande :)

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Vi står nu på den välkända ställplatsen Narbonne Plage tillsammans med 50 - 60 andra husbilar och här finns inte svensk inom synhåll !! Under de två veckor vi har varit i Frankrike har vi bara sett 1 svensk reggad bil, detta har aldrig hänt oss förut.

Det är första gången vi besöker ställplatsen i Narbonne Plage och här finns en playa som jag inte sett maken till innan, måste vara 10 km lång och det ligger folk och solar längs hela stranden.*
Det är ganska blåsigt här nere men temperaturen ligger på behagliga 26 grader med klarblå himmel.

Imorgon flyttar vi oss till Gruissan som ligger 5 km bort, det lär finnas en stor marknad där som kan vara kul att gå på, men ikväll skall jag bjuda hustrun på Moulle Frit med Roquefort ost och dela en flaska vin vid någon strand restaurang,.
*Men det blir nog en kaffe gök innan.
Hälsar Lotta & Torbjörn

Hej!
Vi stod på den ställplatsen 4 dagar i två omgångar, iom att det är begränsat till 2 nätter på högsäsong. Var en natt på campingen strax bredvid.
Åkte från ställplatsen igår morse, 2 bilar var vi!
Är nu på väg in i Tyskland!
Ha det gott!

K

Klaric

Guest

Hej!

Vi slappar på en camping som heter LES TAMARIS utanför FRONTIGNAN och bara har det trevligt (första gången i Frankrike). Blåsigt och kallt i vattnet men bättre än kalla SVEA.

F

F.d. 3747

Guest

Hej! Hoppas ni har det bra. Vi är på väg neråt och det är minst tjugo år sedan vi sist besökte Grandes du verdon, även då med husbil. Finns det bra camping/ställplatser runt där och var vägarna körbara?

Hej, åkte förra året mellan Verdun och Castellane med en 7.5 meters husbil, det va brant på sidorna o smala vägar, men otroligt vackert !!
Kör fint så är det inga problem.

D

Deleted member 11118

Guest

Har varit på Narbonne Plage 2011 sandstranden är helt otrolig stor.

[FONT=&quot]GPS N 43°8'50'' E 3°9'15''[/FONT]

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Koordinaterna till *Narbonne Plage är N43 08 51,6. E3 09 13,3.
Just nu är det ganska kyligt här men solen har inte kommit fram än, 19 grader ute och 21 inne i husbilen, det blev att ta på sig munkjackan när brödbilen kom.
Precis som nämnts tidigare så är kallt i Medelhavet, nära Åhus kallt vatten så några morgondopp blir det inte tal om.

Om någon timme så förflyttar vi oss till Grussian, *då har vi stått våra tillåtna 2 dagar här. Jag frågade grindvakten ifall det räckt att köra ett varv runt rondellen och komma tillbaks igen men detta *gick absolut inte för sig, förstod på hans gestikulerande att det var det fräckaste han hört på länge.

//T

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Vi gjorde precis som ni Schmid återvände till Narbonne Plage efter att legat en natt på en väldigt stökig ställplats längre bort, alla ställde sina husbilar hur de ville, för att inte snacka om deras el-dragningar mellan husbilarna, riktigt skrämmande.

Just nu är det 26 grader varmt med lite stack moln på en blå himmel, men det blåser alldeles hur mycket för att det skall vara trivsamt, man får hålla i glas och tallrikar, allt far omkring, parasoller etc.
Mojnar det inte till imorgon så lämnar vi stället för gott.

Apropå något helt annat.
Jag läste precis en engelsk husbilstidning gällande en Recall på Fiat Ducati tillverkade mellan 1 april 2006 till den 31 mars 2010.
Det gällde reserhjulsupphängningen som kan kollapsa, man kan tappa reservhjulet.
Kanske något att kolla upp.

//T

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Idag har vi varit ute i 4 veckor och det känns som om det vore 1 vecka.
Sms: ade brorsan som är 12 år äldre, och frågade om detta är en normal känsla.
Han svarade.
- Helt normalt, välkommen i gänget.
Jag hoppas verkligen att han skojar eller är det så för er andra också ?

Just nu står vi på en camping Shante Merle i närheten av Romans strax under Lyon, det är 30 grader varmt och blå himmel, jag sitter vid en pool med en ipad och dricker en stor Sangria och mår som en prins.

En typisk dag börjar med att man går och köper en baguette, under tiden man äter frukost funderar man på vad man skall äta till middag, under middagen funderar man på vad man skall äta på kvällen och under mellantiden dricker man öl.
Lagom huvudbry.
Känner riktig sorg över att behöva lämna detta lättjefulla liv i Frankrike.

Hälsar Lotta & Torbjörn

K

Klaric

Guest

Hej

Nu sitter vi i Des mures i Grimaud nära St Tropez.

Men imorgon sticker vi till Garda någon som har lite info om badlandet Movieland/Aqualand vore tacksam för hjälp.

Toppen