• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grodan

F

F.d. 2692

Guest
Egentligen skulle det inte bli någon tur denna helg, men längtan blev för stor.
Efter en titt på hemsidan, som konstaterade att någon medlem skulle till campingen i Råå, ställde vi kosan dit.

Plötsligt på motorvägen utanför Varberg började bilen hoppa som en groda. Stannade och konstaterade att motorn spann som en katt.
Jaha, då kör vi väl igen då, icke sa Nicke, så fort jag gasade började fanskapet hoppa igen.

I detta läge får jag från stolen bredvid en underbar kommentar, har du tankat känguru- bensin?
För 5 sekunder glömde jag bort problemet och blev påmind vilken underbar kvinna jag lever med, ingen hysteri här.

Med en snitthastighet av 5 km var vi ganska snart inne på en Statoil station. Öppnade motorhuven och kunde genast konstatera att slangen till turbon hade hoppat av.

Lätt fixat sa jag till hon bredvid, en slangklämma och 3 minuter, sen är vi på väg igen. Nu kom problemet, den unga söta damen i kassan virrar bara på huvudet när jag frågar var dom har slangklämmor.

Detta är inte sant tänkte jag, en bensinstation som inte har en slangklämma, finns inte slangklämmor i alla bilar?
Hon erbjöd mig 2 stycken buntband utan kostnad vilket var bättre än inget, och vilket gjorde att vi faktiskt kunde köra vidare.

Dom sista milen fick jag lära mig vad EKO-körning är, för mycket blyfot och "plopp", så åkte slangen av igen.
Ett söndagöppet Biltema kunde leverera vad jag trodde alla besinstationer kunde göra, en helt vanlig slangklämma.

Undrar när den dagen kommer att dom på Statoil säger att dom ingen bensin har, men har nedsatt pris på oxfile.
 
Toppen