• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grillval till husbilen?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Grillval till husbilen?

Hej!

Efter att ha läst ovanstående inlägg ordentligt och kollat länkarna, så har jag införskaffat en vertikalgrill billigt hos Clas Ohlson (nätbutik, vinterpris). I medföljande bruksanvisning påstods att det var lämpligt att använda kokosbriketter till den och tydligen har sådana briketter många fördelar, faktiskt. Men, var kan man köpa sådana briketter? Är det någon som vet?

Jappe
 

Avo o Laila

FD HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1338
Medlemskap
2021
Sv: Grillval till husbilen?

Hej Jappe!

Kanske lite sent men inför nästa grillsäsong kan vi tipsa dig om att en dansk firma har
dessa kokosbriketter. Använder dem gärna själva och tycker de är utmärkta! Vi tror att
det nu finns en återförsäljare i Sverige men sjä'lva har vi kvar av vårt lilla lager från
sista Danmarkturen.
Kontakta företaget LME Products - Örkebyvej 13 - 5450 Otterup
Tel +45 64825520 - Fax +45 64825521 - E-mail: psp@lme-p.dk.

Hälsningar Avo o Laila - TSU 484
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Grillval till husbilen?

Hej, Avo och Laila!

Inte alls sent; jag ska till Spanien i december, om inget oförutsett inträffar, vilket det i och för sig alltid gör. Jag har kollat runt i Sverige, men det var tji, men Danmark ligger ju på vägen till Spanien, så de grejer sig nock!

Tack för tipset!

Hälsn.
Jappe
 

Jenny & Micke

HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Umeå
HBK-Nr
765
Medlemskap
2024
Sv: Grillval till husbilen?

Vi köpte också en billig vertikalgrill hos Clas.

Den funkar bra med vanliga briketter.

Dock ska man tänka på att proppa den rätt full med briketter.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Grillval till husbilen?

Skulle tro att det är alltid roligare att vara på en resturang med grillmöjligheter oftast med live music än att grilla själv,men visst det är jag:) :)så darför har jag inget grill i bagaget:music-icon: :music-icon:
 
Senast redigerad av en moderator:

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Grillval till husbilen?

Hej grillvänner!
Köpte en Bosse vertikalgrill för några år sedan men tyckte inte om den.Har idag en Weber GoAnywere som är helt perfekt.Om man lägger i för mycket kol,så lägger man bara på locket så slocknar glöden och man kan använda den vid nästa grillning.Den har en bra design och är lätt att stuva eller bära med sig.
Anders.B
 
F

F.d. 9520

Guest
Sv: Grillval till husbilen?

Hej!
Vi använder aldrig grill eftersom vi står ute i det fria o grillar över elden i stället. Dessutom använder vi en stekhäll som vi även bakar bröd på.
 

Avo o Laila

FD HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1338
Medlemskap
2021
Sv: Grillval till husbilen?

Jappe;

Hej igen! Såg i ett inlägg att det tydligen finns en svensk firma som har cocosbriketter.
Hoppas du kommer iväg till Spanien - själva åker vi slutet januari, vi blir tre bilar som åker samtidigt här från U-a. Körde ner första gången i år och hade då problem att få tag på spansk gasolflaska men det löste sig så småningom. Lycka till!

Hälsn Avo o Laila
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Grillval till husbilen?

Hej! Detta är och har varit min avdelning genom åren med villa, båt, husvagn och husbil vi har sedan många år av praktiska skäl fastnat för gasolgrillar (bla mindre sopor till sopberget, snabbare och renare).

Hemma har vi sedan 5 år en Weber 200 på ställning och i husbilen sedan 3 år en Weber Baby Q (100) i trp väska. Dessa båda fungerar perfekt grillar bra, lätta att göra rena, lätta att hantera och ser fortfarande nya ut .. etc. Grillen kopplar vi fö in via snabbkoppling i bilsidan detta för att allt skall gå snabbt och lätt, grillen kallnar under tiden vi äter sedan bara ner i väskan och in i "förrådet".

Weber var varken billigast eller dyrast men bäst i vårt tycke. Efter att ha köpt och kastat 4-5 st tvivelaktiga och inte ens billiga grillar av varierande fabrikat som jag inte accepterade med avseende på bla grillresultat och hanterbarhet, visserligen bra att packa i bilen men då hoppar jag hellre över grillandet eftersom vi inte jagar kilon (lastkilon).
/ Med hälsn, från Kicki 333
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Grillval till husbilen?

Hej!
Vi har en elgrill 50cmggr. 35 cm,fungerar alldeles utmärkt.Inget os ingen kol,teflonyta bara att skölja av.

Ingela (Bosse A,)
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Grillval till husbilen?

flera här på HBK-forumet tycks vara förtjusta i Cobb-grillen och ger den idel lovord
jag var på Rips Husvagnar i Tomelilla i veckan och såg att dom sålde den som åretsjulklapp för endast 699kr
ordinarie pris är nog över 1300kr så det är tillfälle för den som känner sig övertygad eller själv vill prova på att prova denna välrenommerade produkt

jag köpte en till mig själv väl medveten om att den inte drivs med gasol :)
 
Toppen