• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grill

F

F.d. 55293

Guest
Sv: Grill

Hm! grillat med denna grill i helgen. Ungefär som engångsgrill? Eldar upp gräset under o även köttet. Kol o galler för nära varandra. Ärligt talat kass grill. Sunesson

F

F.d. 52943

Guest

Vi använder en COBB-grill .Eld & Vatten
Den har kall utsida och kan t o m bäras i bärväskan under grillning.
Är mycket säkrare när man har hundar och virriga fruntimmer omkring sig när man utför detta manliga och svåra uppdrag som Grillmästare .
mvh
Lasse W

Vi köpte en Cobb-grill. Funkar i varje fall kanon som ugn för att värma medhavd mat. Ännu inte grillat. Återkommer när vi prövat.

F

F.d. 7569

Guest

Sunesson,

Jag tycker fortfarande att hibachigrillen är kalasbra. Visst är den låg när man fäller ut den, det kan jag hålla med om, men det är ju bara att lägga något under eller låta bli att ha grillen på gräset när man grillar. Vi blöter dessutom marken under grillen med minst en kanna vatten (10 l) innan vi tänder, därtill får kannan stå full med vatten strax intill grillplatsen tillsammans med brandsläckaren (3 kg) under hela processen (bälte och hängslen).

Fördelarna överväger tycker jag; den tänds i hopfällt läge, man behöver inte spruta tändvätska på de briketter som man ska grilla över, grillgallrena är justerbara i höjd (4 lägen om jag kommer ihåg rätt) och när man grillat färdigt kan man slå ihop grillen och lägga den i väskan. Den tar inte heller särskilt stor plats till skillnad från vår förra grill, den från Biltema som syftas på ovan ("liggande tunnan").

//Roger

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25028

Guest

Hej
Vi köpte en vertikalgrill på Elmiamässan förra året. Allt ligger i en låda, som används som botten, och så sätter man dit en korg för briketter. Sedan anpassar man avståndet till glöden genom att sätta "korgar" i olika hack. Kan dessutom lägga t ex grönsaker ovanpå i en liten korg. Den har vi testat 2 ggr (brukar egentligen inte grilla) och det var perfekt att det inte droppade på grillkolen. Dessutom blir den inte varm undertill utan kan stå på ett bord om man vill.

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

Hej

Köpte en liten hopfällbar gasol-klotgrill på Siba ,350 kr + tub 29 kr har bara grillat en gång men den verkar bra höga ben så det är ingen risk att bränna något tort gräs.En fördel är att den svalnar snabbt efter grillning och efter ca 10 min går det att packa ner grillen,bra om man är på väg någonstans och det är vi för det mesta./ Claes

Kjenyh

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
154
Medlemskap
2025

Hej!
Jag kan bara hålla med Er Kristina & Roger. En fin liten grill.
Kjelle

F

F.d. 2069

Guest

Vi köpte en Cobb-grill. Funkar i varje fall kanon som ugn för att värma medhavd mat. Ännu inte grillat. Återkommer när vi prövat.

Finns det någon kedja som har denna, verkar inte finnas på de ställen som annars har grillar / båtar / husvagnar / camping i den lilla hålan GÄVLE.

Alla verkar ha nästan samma sortiment, väldigt kreativt..

F

F.d. 52943

Guest

Det är nog störst chans i båttillbehörsaffärer - populär bland båtfolk.
Funkar för övrigt utmärkt. Köp gärna Kokosblock som säljs av samma leverantör (Eld och Vatten) tror jag dom heter.

Toppen