• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grill

F

F.d. 55293

Guest
Hej!
Någon som vet var man köpa hopfällbar grill, som inte behöver skruvas ihop.
Ha det gott Sunesson:mh4:

F

F.d. 12848

Guest
Sv: Grill

Köp de runda rostfria grillarna på biltema man kan grilla på båda halvorna ,skaffa sedan förlängningsrör till benen så det blir bra arbetsställning bra grill för 200 kr

F

F.d. 52938

Guest

:cool::cool:Hej!
Vi har köpt en Weber go anywere jag tror att jag betalade 680 kr. En kanonbra och enkel
grill.
Mvh Frank59

morsan

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2025

Motsvarande grill som finns på Biltema finns på Husvagn-Svensson AB också. Den är dock svart.
den är suverän att ha med sig. MVH. Morgan (Morsan)

F

F.d. 11293

Guest

Köp de runda rostfria grillarna på biltema man kan grilla på båda halvorna ,skaffa sedan förlängningsrör till benen så det blir bra arbetsställning bra grill för 200 kr

har du möjligtvis något artikelnummer på denna grill :)
mvh dotorparn

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Vi har också en vertikalgrill och är mycket nöjda med den. Jag hade turen att hitta en sådan sprillans ny på loppis. Den kom ursprungligen från TV-shop som är en variant med infällbara ben så att den kommer upp en bit från marken.

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025

Vi använder en COBB-grill .Eld & Vatten
Den har kall utsida och kan t o m bäras i bärväskan under grillning.
Är mycket säkrare när man har hundar och virriga fruntimmer omkring sig när man utför detta manliga och svåra uppdrag som Grillmästare .
mvh
Lasse W

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028

Jag har en grill från Biltema... Funkar himla bra .....men enda nackdelen är att det kan bli bränn märken i marken efter man har andvänt den ... lite mer höjd på den så hade den varit perfekt :) MVH Ingalill & Leif

F

F.d. 55293

Guest

Hej! Jag har nu köpt denna lilla grill som ser ut som en liggande tunna. De små gallrerna som följde med vad har ni dem till? Passar ju bara i botten??
Mvh Sunesson

F

F.d. 25038

Guest

Troligtvis för å få lite drag under kolen!?

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

En vertikalgrill fungerar så att du fyller kol, gärna briketter, i den stående korgen i mitten. Enklast att tända med några "tändblock" som placeras långt ner. Det som skall grillas spänns fast mellan två galler som i sin tur hängs fast på ömsom sida om kolen när dessa glöder. Grillgallren vändes eller skiftas sedan efter lämplig tid för att grilla på båda sidor. Värmen regleras genom att hänga grillgallren olika långt från glödkorgen. Fett som droppar ner hamnar under grillgallren och inte på glöden, alltså inga cancerogena ämnen i maten. (Det påstås att det bildas cancerogena ämnen när fettet förbränns vid den höga temperatur som grillkolen har och hamnar sedan i maten på en konvetionell grill.)

Toppen