Precis!!
Du har handlat hos en agent/återförsäljare/online resebyrå, dvs du har inte köpt dina biljetter hos Minoas.
Innan internet gjorde det enkelt för oss konsumenter att hitta leverantören direkt och vice versa, så var resebyrån den naturliga parten att vända sig till för att boka och köpa sin resa. På den tiden betalade leverantören resebyrån för det arbetet genom att betala en provision, eller ett fast belopp för utförd försäljning. Återförsäljarens betalning var alltså inkluderat i det pris vi betalade.
Nu är det annorlunda. Leverantören är inte alls lika beroende av resebyrån för att nå kunden och hela branschen har fått ändrade förutsättningar. Nu arbetar man med nettopriser, vilket betyder att resebyrån och du får samma pris av leverantören, i det här fallet Rederi Minoas.
Men nu har du inte köpt direkt av leverantören/rederiet, utan av en online resebyrå, som Björn & Lena skriver. En agent som specialiserat sig på färjor. Ett företag som självklart skall ha betalt för sitt arbete.
På deras hemsida läser jag;
"WHY DO WE CHARGE SERVICE FEES
go-Ferry.com has no “hidden” charges!
From the very beginning of the booking procedure go-Ferry.com shows the final price including all additional charges. Even transaction costs for credit card payments (Visa and Mastercard), which most of the popular bank institutes charge (in many cases it exceeds 2%), appear consolidated. One price at the beginning – the same price in the end.
go-Ferry.com is constantly evolving!
The innovative online platform is supported by a group of highly motivated people who are constantly willing to improve the required procedures for your convenience and safety.
go-Ferry.com respects and appreciates your needs!
In our 5 years of customer service via the internet and 36 years as a live travel agency we have realized in which way a customer-oriented service can be achieved. This fact has been internationally confirmed so far, since more than 50.000 customers annually buy ferry tickets via the internet platform of go-Ferry.com
A lot of work has to be done for the development, implementation and performance of the above stated services. Therefore, specialized staff involved must be accordingly rewarded. We expect your understanding, too!
We remind you that for the completion of each booking, customers must always accept our terms and conditions (3rd booking step: Payment)."
Tycker du ändrar rubriken på tråden, alternativt att WEBB helt enkelt tar bort tråden.
Tycker det känns pinsamt med en sån rubrik, på något som är så dåligt underbyggt.
TommyD