Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det kan nog vid ha varit neråt -10 gr. Men det beror på så mycket mer hur det fungerar. T ex mängden vatten i tanken. Mycket vatten tar lång tid att frysa men också lång tid att tina. Så är det bra med mycket eller lite vatten i tanken?Det är från en skärm dump som jag fått från firman där jag köpt bilen. Intressant det du säger använda värmen intermittent. Hur kallt kan det ha varit när du lyckats tina upp ventilen och kanske en del av innehållet.
Tyvärr det finns ingen Alde värme runt tanken. Det är därför jag funderar på att få till det med Alde, kanske en slinga inne i tanken?Har du kollat så att du verkligen inte har en slinga från Alde innanför tankisoleringen?
Ifall man inte kan se den så kanske du kan känna den, med tom tank känn efter via locket ifall det blir varmt med full värme på Alde.
Tänk då på att slingan bör ligga/nå i botten på tanken, annars blir det en iskaka i alla fall innan tanken fyllts tillräckligt.kanske en slinga inne i tanken?
Det är standard på LMC med fler.Har en isolerad och 12 volts uppvärmd gråvatten tank. Den drar förmodligen mycket el. Finns det någon som gjort eller haft tankar på att dra rör från Alde pannan i gråvatten tanken?