helt ok..Är det inte ok att tömma svartvattentanken i en vanlig toalett?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
helt ok..Är det inte ok att tömma svartvattentanken i en vanlig toalett?
Jag tömde min i en bajamaja i Kiel ,det gick brahelt ok..
Jag har tömt min hemma flera ggr. Även det har gått braJ
Jag tömde min i en bajamaja i Kiel ,det gick bra
Som jag skrivit tidigare:helt ok..
Det behöver inte betyda att de släppt under färd. Det är ofta vi går och kollar att vi inte glömt av att stänga kranen när vi tappade av gråvattnet hemma.En granne på ställplatsen stängde sin kran när dom kom fram
Tanken bakom SOG är, som jag har uppfattat det, att man slipper använda kemikalier.För oss fungerar SOG tillsamans med kem bäst, men så behöver vi inte koppla loss någon slang.
Fungerar utan kem men inte lika trevligt.
Att jämföra SOG, som ju är en komplettering till en befintlig Thetford- eller Dometic-toalett, men helt andra typer av toaletter tycker jag känns fel. Tycker dessutom det känns fel att demontera en fungerande toalett för att istället montera en stor och ful låda.Daten & Fakten
www.biotoi.de
Kanske kan intressera någon...finns även andra märken o modeller.
En fördel med komposteringstoaletter i husbilen är att du sällan behöver tömma den...är man själv tömmer man efter ca. 1-2månader... dom har även fläkt med kolfilter..fläkten bör gå regelbundet eller hela tiden för att skiten ska torka...skit innehåller ca. 80% vätska.....Att jämföra SOG, som ju är en komplettering till en befintlig Thetford- eller Dometic-toalett, men helt andra typer av toaletter tycker jag känns fel. Tycker dessutom det känns fel att demontera en fungerande toalett för att istället montera en stor och ful låda.
SOG kan endast jämföras med Thetfords egen fläkt-lösning, och den sistnämnda har många begränsningar när det gäller installationen.
Pålle
Tanken bakom SOG är, som jag har uppfattat det, att man slipper använda kemikalier.
Dessutom förstår jag inte "behöver vi inte koppla loss någon slang"...
Pålle
Alltså har du Thetfords system och inte SOG.Nja, vi har nog enbart SOG för att slippa lukten.
Kem gör tömmningen trevligare och man slipper jäsningen i kassetten, extra bra om man måste förvara en full kassett några extradagar i garaget.
Har sogfläkt och stora filtret som anslut automatiskt när jag skjuter in kassetten, behöver inte slabba med någon slang.
Alltså har du Thetfords system och inte SOG.