• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

(Grå)vattentömning

F

F.d. 11525

Guest
En hälsning till den husbilsåkare som idag på förmiddagen lämnade ställplatsen
5-vik på Getterön med vatten rinnande under bilen.Vårt redan skamfilade rykte
på Getterön förbättras knappast av detta
Kan upplysa dej om att det rann "vatten" i ca 5 km,då våra vägar skildes då du
körde söderut och vi österut. Hoppas bilen rullade lite lättare efter tömningen. Skäms.
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: (Grå)vattentömning

Jag såg nåt fruktansvärt igår när jag var på väg hem med husbilen.
Det satt en dam bredvid en sin volvo personbil och kissade vid kanten på parkeringsplatsen. Visst är personbilsförarna hemska som bara kan gör nåt sånt. Den parkeringsfickan är ju förstörd för tid och evighet.

JOE:wideeyed:
 

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: (Grå)vattentömning

Är det bara mitt gråvatten som luktar "ägg-mök"?
Ofta är det piss-gult oxå!! Dock inget piss, utan lite kafferester. Ser inte kul ut, och luktar definitivt inte kul!
Var ute förra veckan till härliga Härjedalen, jag och taxen, ett par duschar, lite disk, tandborsten gjorde sin plikt, ca 80 liter under dessa dagar. Sen av nån anledning i fredags så gick vattenlåset till diskhon ur funktion, å her... dj... vad det luktade inne i husbilen!
Menar ni på fullt allvar att jag ska släppa ut detta vatten på gator å torg?
Bad will eller Good will?
Töm gråvatten på där avsedda platser! Egen täppa? jo men inte i vindriktning till Era grannar!
Riskorn, spaggettibitar och annat efter disk kan man nog fixa i sin egen trädgård, men inte på en parkering eller ställplats?!! Jag har ingen lust att komma till en ställplats där någon pricis tömt sitt gråvatten!!!
Vi som använder våra husbilar vill gärna kännas oss välkomna vart vi än kommer. Inte mötas av förbudsskyltar, för att några har "låtit sitt vatten" eller nått annat husbils-specifikt!
Inte konstigt att denna tråd återkommer igen och igen!
Tycker// Fredrik
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: (Grå)vattentömning

Är det bara mitt gråvatten som luktar "ägg-mök"?
Ofta är det piss-gult oxå!! Dock inget piss, utan lite kafferester. Ser inte kul ut, och luktar definitivt inte kul!
Var ute förra veckan till härliga Härjedalen, jag och taxen, ett par duschar, lite disk, tandborsten gjorde sin plikt, ca 80 liter under dessa dagar. Sen av nån anledning i fredags så gick vattenlåset till diskhon ur funktion, å her... dj... vad det luktade inne i husbilen!
Menar ni på fullt allvar att jag ska släppa ut detta vatten på gator å torg?
Bad will eller Good will?
Töm gråvatten på där avsedda platser! Egen täppa? jo men inte i vindriktning till Era grannar!
Riskorn, spaggettibitar och annat efter disk kan man nog fixa i sin egen trädgård, men inte på en parkering eller ställplats?!! Jag har ingen lust att komma till en ställplats där någon pricis tömt sitt gråvatten!!!
Vi som använder våra husbilar vill gärna kännas oss välkomna vart vi än kommer. Inte mötas av förbudsskyltar, för att några har "låtit sitt vatten" eller nått annat husbils-specifikt!
Inte konstigt att denna tråd återkommer igen och igen!
Tycker// Fredrik
Jag menar inte att det skall dumpas på gator och torg men i en skogsbacke hade inte stört någon och 10 min senare hade marken sugit upp det. Riskornen och pastabitarna hade säkert gillats av något djur. Vatten och tandkräm mm innehåller inget skadligt och de flesta diskmedel är idag helt fosfatfria så de gör inte heller något farlift åt naturen.
Att släppa litet gråvatten på rätt ställe är inget att bli hysterisk över. Själv dumpar jag på egen gräsmatta och om resan blir så lång att det blir fullt på någon grusplan där ingen störs. Toatanken tömmer jag i princip alltid hos vägverket (tack för tömmningställena):D
 
Toppen