• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gränsen för dieselpriset

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Sv: Gränsen för dieselpriset

Blir dieselpriset för högt får man väl komma runt det på något sätt. Drivmedel finns i olika former, Rapsolja är ett ekonomiskt alternativ tills regeringen stoppar även detta.
Åker själv med billigt bränsle.

En Julhälsning till alla Husbilister i förskingringen.

:holly-3-icon: Jägarn :holly-3-icon:

:santa-2-icon:

F

F.d. 3605

Guest

Om nu i höjda bränslepriser kan rädda miljön, så varför inte Fri-Herren ??

F

F.d. 14038

Guest

Om jag säljer husbilen på grund av diselpriset frågar jag mig, ska jag återgå till det jag gjorde innan husvagn och sedan husbil blev valet, nämligen charteresa med flyg till medelhavet eller Tajland. Vad kostar ¨då detta, jo ca 16 till tjugo tusen minst nu och får myndigheterna som dom vill så ska dom lägga miljöskatt på flyget också. För dom pengarna kan jag åka långt varje år och min frihet att stanna när jag vill samt besöka de platser jag önskar.

Jag passar även på att önska er alla en GOD JUJ OCH ETT GOTT NYTT HUSBILSÅKARÅR.:santa1: :santa1:

F

F.d. 2752

Guest

Min bäste Husse!
Varje jumbojet drar bränsle i snitt som c:a 1400 bilar, och av ett skitigare bränsle, kanske är det där vi skall börja att spara miljön innan vi slutar att åka husbil!
GOD (H)jul och gott nytt husbilsår!
P.S. Stäng även några kolkraftverk

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Livet är fyllt av prioriteringar :santa1:v
Eller
Även för oss,

F

F.d. 2752

Guest

Käre Husse!
Om du tror att husbilen släpper ut mindre skit för att du köper en utsläppsrätt, så är det bara att önska dig lycka till!
M.V.H
Fri-herren m. familj.
P.S Dieseln är redan miljöbeskattad så att jag m. flera behöver inte köpa fler utsläppsrätter! Vi åker inte heller till Thailand eller andra långt bort liggande resmål.

Senast redigerad av en moderator:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

När kossorna pruttar är det livsfarliga utsläpp. Kor och djur har väl alltid funnits?
Bilar har inte funnits så länge.

Vad som hålls på med nu är att vissa poliker håller på att tappa den makt som dom så hett eftersträvar. Då i synnerhet en penningstinn förre detta som inte fick den post han så mycket ville ha. Pengar är makt. Varje utredning visar det resultat som dess betalare vill att den ska visa. Inte konstigt alls.

Höjda drivmedelspriser har inte med miljön att göra utan med maktmissbruk från våra folkvalda. Dom måste ju ta sin enorma löneökningar någonstansifrån och varför inte då ta en del från bilisterna?

Hur mycket har pensionärerna fått i "löneökning".

Kom en del ifrån ämnet, men jag tror inte att höjda dieselpriser i Sverige över huvud taget kan påverka vår miljö. Vi lever inte i en luftbubbla utan delar luften /miljön med övriga världen som håller på att utvecklas och inte vill bromsas. Vi delar faktiskt värld med t ex Shanghai i Kina som har en av världens snabbaste tillväxttakt. Hur kan vi i lilla Sverige överhuvudtaget tro att vi ska vara världsledande i miljöfrågor. Vi är inte mer än en flugskit i världhistorien.

Var och en får ha sin tro i detta stora spörsmål, jag har min. Men jag sparar på vatten, el och sopsorterar och försöker dra mitt lilla strå till stacken.
Eva

F

F.d. 2025

Guest

Det spelar egentligen ingen roll om ni gör något eller inte.
Själva planeten jorden har sitt eget försvar och innan det gått så långt att det inte går att reparera så har mänskligheten dött ut. Människan är den varelse som inte är till någon nytta som de flesta tror utan den som gör skada. Helst skulle alla sitta ner och inte göra någonting.
En uteliggare är en den som värnar mest om vår miljö.
Sedan så ur alla kriser så föds någonting nytt och bättre. Så är det som oftast och då uppstår en ny art av varelser som kan existera under de förutsättningar som då finns.
Halleluja! //Pastor Jansson :)

F

F.d. 59252

Guest
Dieselpriser

:santa-2-icon: Bensinbolagen skor sig på dieseln. När man raffinerar olja till bensin blir restprodukterna av denna olja diesel därmed borde det vara ett betydligt lägre pris på denna vara. Då dieselbilarna ökat i antal så skor sig bensinbolagen på detta vis. I Venezuela dags dato kostar en liter diesel 17 öre bensinen kostar 30 öre litern. Full tank på husbilen skulle då kosta 17 kronor ganska humant borde vara något att ta efter i Sverige.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen