• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gränna

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Gränna

Vi stod där i somras över natten nere vid kajen och det var inga problem med p-vakter om man bara parkerade med husbilen.
Tack AndersW för att du fick svart på vitt om denna tilläggsskylt för den sitter ju lite här och var.

S

SevenEleven

Guest

Tjo,
Jag minns (från tiden när jag bodde hos föräldrarna i Huskvarna och hade flickvän i Gränna) att det fanns en plats strax söder om Gränna som skulle kunna vara en fin ställplats. Platsen var en grusparkerinig med tillgång till en gräsplätt och någon bänk och bord dit jag och min dåvarande flickvän åkte på picknick några gånger. Det ligger ganska nära vattnet men det är en liten brant ner med en trappa om jag minns rätt.
Man kommer dit genom att köra söderut på Skiftesvägen i Gränna genom "industriområdet" och vidare ut en bit på "landet".
Nu är det ju ca 12år sedan jag besökte platsen sist men nästa gång jag passerar ska jag undersöka om den finns kvar och om den kan vara en bra ställplats.
Om någon annan passerar och kollar kan ni ju rapportera också.

/Lasse

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Platsen som du tänker på heter Röttle och där har vi stått många gånger. En större grusparkering med en trappa ner till Röttle Hamn. En vandringsled på någon kilometer i kulturbyggd. Mycket fin plats.

Kenneth

Senast ändrad:
S

SevenEleven

Guest

Aha ..Vad bra!
Då är det ju bara ett foto och GPS kordinater som fattas för ställplatsdatabasen :yes: .

/Lasse

F

F.d. 3088

Guest

Hej vet inte hur man tar ut kordinater men röttle är en kanonfin platsmed sin hamn och omgivning gångavstånd ca 15 minuter till Gränna ingen p-avgift på skylten står det P då får även lätta lastbilar stå där, det är aldrig många bilar ca 15 minuter att gå upp till Gyllene Uttern (Äta o dricka)

Vid Gyllene Uttern finns oxå bra parkering men där har varit en del incidenser (inbrott)för nära E4

Ett annat fint ställe är Girabäcken norr om gränna ingen hamn men ett fint ställe nere vid vattnet när solen går ner ej gångavstånd till Gränna fin plats att sova på inga faciliteter.

Gurra

Toppen