• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gps

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.983
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Här kan du få många olika svar!

Jag använder TomTom go camper, och jag är en teknisk idiot och den är enkel.

Jag vill ha GPS:en sittandes på framrutan eftersom man ser den bäst och så åker jag bara efter den hastighetsvismätaren förutom i dom Norska tunnlarna. Jag förstår inte alls hur folk trivs med att ha gps eller plattan vid växelspaken, eller på blockhållaren.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
det är nog en smaksak ! finns ju några att välja mellan ! vi har kört tom tom i många år av olika modeller och funkat bra för oss ! så googla runt lite och bekanta dig med marknaden så är jag säker på att du hittar nåt som passar ? finns nog mycket info här på forumet !
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Har min Garmin 770 fäst med sugpropp på den inre backspegeln. Lätt att se och lätt att komma åt.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.787
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg valgte i sin tid Garmin, da det var eneste fabrikat hvor man kan indlægge 1000 egne POIs i form af gpi-filer.
Jeg har senere skiftet et par gange, og jeg har været tilfreds med alle modellerne.
Alle har været med livstidsopdatering.
Hvis man finder fejl på kortet, så er det faktisk muligt at logge ind på et kort og selv foreslå rettelser, hvilket jeg har gjort et antal gange.
 
Toppen