• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS-spårning av husbilen

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
F

F.d. 839

Guest
Sv: GPS-spårning av husbilen

Kjell,

Det kallas for car tracking (eller ja man tracka spara precies vad som). Jag har haft en liknande tracker installerade i husbilen det senaste 5 ar och fungerar perfekt. Du kan ge tillatelse till 10 personer och ger dom ratt att begara information t.ex positionen av bilen. Nar en person ringer till husbilen svarar tracker automatisk, ser efter forst om denna person kan begara info och sedan svara i form van en SMS, kostnaden for SMS ar for min rakning.

Det finns olika parametrar man man stalla in allt beror pa om man ar villig att installera ytterliga sensors som kan gora precies vad som helst med bilen.

Vill jag ha positionen pa bilen sa kan jag ring husbilen's GSM som sitter inmonterade i denna tracker och jag far svar inom 30 sec vart bilen befinner sig i form av GPS co-ordinater (bredd - langd grader) eller om jag befinner mig nagonstans i en stad far jag gatunamn, dessutom far bilens riktning och hastighet ifall den ar i rorelse.

Ar det sa att bilen ar stulen har jag en censor installerade pa tillforsel av bransle, genom att trycka en kode pa GSM sa stangs bransle ventiler och bilen stannar sjalvklart. Tjuvorna forsvinner nog ganska snabbt och for mig ar det bara att hamta bilen.

Man kan installera 5st olika censorer for olika andamal, som t.ex starta AC eller precies vad som helst allt beror pa vart du satter denna censor.

En fin inbyggd finnes ar sa kallade Geofencing vilket innebar att man drar sa att saga en en electronisk ring runt bilen, sag t.ex 10m. Skulle det nu vara sa att bilen bogseras bort saledes hamnar utanfor denna 10m radius so far jag genast en SMS att bilen haller pa att flytta sig. Det finns ocksa en balans vikt som kan aktiveras med dom olika parametrar ifall bilens lyfts fram eller bak vilket skulle kunna betyda att bilen haller pa lyftas av en bargare.

Jag anvander det ocksa for att meddela min fru via SMS att jag nu befinner jag mig pa 5 km fran huset och hon kan borja lag mat .. eller naturligtvis vad som helst. Allt detta kan stallas in via parametrar.

Det ar inte klokt det finns hundratals mojligheter att utnyttja denna tracker. Vad man vill gora med tracker beror pa priset, ju hogre pris ju mer mojligheterna. Min tracker kostade 650 UK pound 2002.

Skulle det vara nagon som onskar mera info sa svara jag garna.
 
Toppen