• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS och radio fungerar inte

Masj28

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
43160
Medlemskap
2025
Vi har köpt en ny husvagn, 2025 är baserad på Fiat Ducato 180 Hk, i vår orderbekräftelse står det att 9 tums Pioneer GPS och DAB ingå. Det visar sig att GPS är i form av en navapplikation som man ska tanka den på sin mobiltfn och sedan köra AppleCar. Nu har vi en Garmin Camper 1095 så GPS är inget problem men Radion fungerar inte, FM är instabil och ljudkvaliten är dålig, DAB "hackar" ibland förvinner ljuder i 10-20 sek, den tappar inställda kanaler. Är det någon annan som har problem med DAB radio? Eller har vi fått ett måndags ex.

Jolie

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2025
Det är väl bara i närheten av storstäderna det finns DAB-radio. Regeringen stoppade vidare utbyggnad av DAB så det blev inte mer.
Norge har jag för mig har gått över till DAB.

Masj28

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
43160
Medlemskap
2025
Rätt men jag har DAB i min bil idag och det fungerar väl. även på resa till fjällen hade jag bra mottagning, min utmaning med husbilen är att den inte ens i Stockholm fungerar det. Vet inte hur man kollar om antennen är i. Ska in till min leverantör den 13:e maj då får vi se. Det verkar inte tro att det är något problem, vi får se. Jag undrade om det finns andra som har problem med radion både FM och DAB.

Stefanjo

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
40921
Medlemskap
2025
Fiat husbilar är kända för att ha dåliga radioantenner. Jag monterade en antennförstärkare och det gjorde underverk. Dab däremot skall ha en egen antenn!

Rulleriet

HBK Medlem
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Digitalradio har sänts i Sverige sedan 1995. Sedan år 2002 har dock endast Sveriges Radio DAB-sändningar i Sverige. Utsändningarna täcker en liten del av landet, i områdena runt Luleå, Uppsala, Stockholm, Göteborg och Malmö.

Toppen