• Hösterbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2020 samt hela år 2021.*
    Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Medlemsskap ger, föruom tillgång till fler delar i forumet, även full tillgång till alla ställplatser som husbilsklubbens medlemmar har samlat in under många år.
    Husbilsplatser

*) Erbjudandet gäller enbart de som inte varit medlem tidigare.

Glympse som GPS-tracker

Deblenh

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Hej! Jag har lite frågor till er som använder Glympse som GPS-tracker i husbilen.
- Hur ställer man in så den alltid delar ut positionen? Vad jag kan se är det max 12 timmar man kan dela position?
- Jag tänkte använda en iPhone 5 jag har liggande, koppla en laddare direkt till bodelsbatteriet, och sätta fast telefonen på en bra gömd plats. Vet någon hur mycket ström laddningen kan tänkas dra (när telefonen blivit fulladdad)?
Ha en bra vinterdag!

Deblenh

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Jag dristar mig att kommentera mig själv efter att aha-googlat lite mer. "Hitta min Iphone" eller ännu bättre Life360 är alternativ som alltid delar positionen.

MickeSe

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
17457
Det finns även en app som heter TrackView om man vill ha lite mer funktioner som t.ex kamera och ljud förutom position. Vet dock inte om den kan meddela automatiskt om förflyttning sker.

Toppen