• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Glympse som GPS-tracker

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Hej! Jag har lite frågor till er som använder Glympse som GPS-tracker i husbilen.
- Hur ställer man in så den alltid delar ut positionen? Vad jag kan se är det max 12 timmar man kan dela position?
- Jag tänkte använda en iPhone 5 jag har liggande, koppla en laddare direkt till bodelsbatteriet, och sätta fast telefonen på en bra gömd plats. Vet någon hur mycket ström laddningen kan tänkas dra (när telefonen blivit fulladdad)?
Ha en bra vinterdag!
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Jag dristar mig att kommentera mig själv efter att aha-googlat lite mer. "Hitta min Iphone" eller ännu bättre Life360 är alternativ som alltid delar positionen.
 

MickeSe

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
17457
Medlemskap
2022
Det finns även en app som heter TrackView om man vill ha lite mer funktioner som t.ex kamera och ljud förutom position. Vet dock inte om den kan meddela automatiskt om förflyttning sker.
 
Toppen