• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Global uppvärmning????

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Global uppvärmning????

Och värmen under stenåldern berodde på att stenåldersmänniskorna eldade upp så mycket kol och olja.
Calle

B

Boxer

Guest

Det här ämnet kan man skriva romaner om var och en får tro vad dom vill.

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Världens klimatforskare är i stort sett överrens om växthuseffekten och jag fruktar att dom har rätt. Att det är en komplott från marknaden för att tjäna pengar har jag svårt att tro.

Nej jag tror inte heller att det är en komplott från marknaden men det har, som i mitt tidigare inlägg om skogsdöden, hänt förr att en gemensam vetenskap har haft fel (groupthink). Kom ihåg att växthuseffekten är en affärsidé. Det är många som har sin försörjning och behöver anslag för att kunna fortsätta fortsätta forska.
På 60-talet var vi rädda för en ny istid efter några kalla vintrar!! Så det varierar vad vi är rädda för.
Global uppvärmning har tagit en paus - Vetenskapsnyheter - P1 - sr.se

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Om nu någon tycker att vi är oense här i klubben om en fråga, betänk då hur många forskare det finns som har olika uppfattningar om klimatet, plussa på med ytterligare X antal Vetenskapsmän ,så förstår man att det är inte helt kristallklart om hur det står till med klimatet.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Detta ämne måste man vara försiktig med att uttala sig om. Det finns kategoriska som är "för" och andra som är lika kategoriska "emot" (någonting). Fakta är att det har blivit varmare de senaste åren. Om det sedan beror på människan eller jordens naturliga förändring i rymden eller kombination, kan ju kvitta. I början av 1700-talet hade vi också en varmare period och efter "lilla istiden" stiger temperaturen igen. Här finns för dom intresserade: http://www.smhi.se/sgn0102/n0205/sekelvader.pdf

Solifer594

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
778
Medlemskap
2024

Hej!
Det är bra att vara kritisk - men
betänk också att EXXON Oil Company har lagt ut 56 milj $ i produktion av lobbymaterial till TV-kanaler, tidningar, tidskrifter och för att "köpa" forskare som har fått betalt för att producera rapporter som motsäger de som hävdar att människan påverkar vår natur i negativ riktning. Dessa "falska" forskare har figurerat ett tag i amerikansk press som avslöjade i sina Exxonroller. - Tro framför allt inte på de som direkt tjänar pengar på att vi fortsätter att bränna fossila bränslen. Exxons material har varit ganska framträdande den sista tiden!

-23 grader, men solsken idag!

Toppen