• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Glömde du ,,, eller?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Glömde du ,,, eller?

Jag undrar om det finns POI:s för tömning av gråvatten i Sverige? I Norge är det i alla fall skyltat.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag tömmer också ut färskvattnet innan avfärd om jag skall raka vägen hem och det borde ju inte vara något stort problem om kommunen informerade att det är okay att tömma över brunnarna för det är nog det renaste som hamnar där i .

nilsola

HBK Medlem
Kommun
Lekeberg
HBK-Nr
686
Medlemskap
2025

Vi var vid apelvikens ställplats kristihemfärd helgen när vi åkte därifrån på söndag
förmidag, står en stor husbil å bara släpper ut gråvattnet, å står själv utanför å bara
tittar som ingenting har hänt, var en hbk. medlem. mvh. ola

Senast ändrad:

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

När de gälller färskvattnet har vi väl samma problem som båtfolket. Dvs, hur länge kan tanken stå tom utan att det blir mögel? Hur gör ni?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det är bara tömma som gäller
visst finns det dom som gnäller
vad gör det när skiten försvinner
lagens arm är så lång att alla hinner

Evaporationen fungerar
allting långsamt eroderar
det finns dom som värre sölar
BP i Golfen gör mycket sämre pölar

På gränsen

Olaholaoljan!

Tjolaholaolja
har du sett en död kolja

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

"Var mans niding" gäller ej idag
för det har införts en helt ny lag
brottslingen skyddas av globaliseringen
skurken går fri tack vare internationaliseringen

Vi vet ju alla givetvis
att överheten har rätt på alla vis
varför ska vi tvivla på kompetensen hos dom som styr
får man sådana tankar blir man bara förvirrad, trött och yr

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Tyvärr så ser man detta ibland även längre söderut i Europa. Om vi (husbilsfolket) inte sköter oss så lär fotbollsmålen blir fler eller skyltar som på bilden. I detta fallet är det fördel med husbil reggad som tung lastbil.

Bilagor

• Klass II.jpg
    Klass II.jpg
    1,5 MB · Visningar: 10

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Egentligen spelar det ingen roll vad det är som släpps ut på "fel" ställe. Det räcker att omgivningen uppfattar det som avloppsvatten, jag tror inte att någon utanför husbilsvärlden kan föreställa sig att man släpper ut dricksvatten på en parkering, eller när man kör. Vi måste vara försiktiga med sådant här, annars blir det förbud överallt.
Det som är viktigt är hur omgivningen uppfattar oss och hur vi sköter oss, inte hur "rätt" vi har.

Hälsningar

Montreal

Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest

En påminnelse är aldrig fel:mad: Tycker för min del att det är pinsamt att stå bredvid någon som uppför sig på sådant sätt att andra retar upp sig :mad:

Gurra

F

F.d. 50069

Guest

Egentligen spelar det ingen roll vad det är som släpps ut på "fel" ställe. Det räcker att omgivningen uppfattar det som avloppsvatten, jag tror inte att någon utanför husbilsvärlden kan föreställa sig att man släpper ut dricksvatten på en parkering, eller när man kör. Vi måste vara försiktiga med sådant här, annars blir det förbud överallt.
Det som är viktigt är hur omgivningen uppfattar oss och hur vi sköter oss, inte hur "rätt" vi har.

Hälsningar

Montreal

Detta är ett klokt inlägg:yes:som "Montreal" har skrivit!
Vi vet att vi är miljövänliga, men ibland så missuppfattas det vi gör:eek:
T.ex det med färskvattentömningen innan hemfärd!

Så kanske vi skall tipsa varandra hur vi skall undvika att betraktas med "onda" ögon och behålla vårat goda rykte!
T.ex
Backa in med sidan mot ett buskage när vi tappar av den sista slatten i färskvattentanken......ja, liknande saker!
Tips och knep:cool:
Eller vad tycker ni?

Anders som tycker att vi får hyckla lite!!

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Nä det som borde konstrueras är ju elektrisk öppning av kranen från förarplatsen då kan man ju tömma och fly samtidigt ;) :) men men det är ju kanske inget farligt som släpps ut men det är ju vad skall andra tro och tycka samt är det ju aldrig kul att hamna på våta fläcken som nästa besökare ...

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2025

Vi ojar oss över alla som tömmer gråvattentankar, Men dom som står och tvättar fälgar och husbilar på ställplatserna glömmer vi lätt. Vilka är det som är milösvin?

Toppen