Sv: Glömde du ,,, eller?
Det rinner alltid ut runt 20 liter färskvatten genom slangen som skall skydda för överfyllnad när jag fyller vattentanken full före färd. Så länge bilen står stilla händer inget, men det skvalpar ur vid körning, eller om bilen står med slagsida åt babord. Denna slang går inte komma åt eller ens se innifrån bilen. Vid ett tillfälle blev jag hejdad av en bilist som trodde att det var något farligt som rann ut.....
aake
På våran Knaus är problemet inte så stort för att överfyllnadskyddet är väl synligt och lätt att komma åt! Att täppa igen är enkelt, men ett överfyllnadsskydd kan ju vara bra att ha...
Ett skumgummi i hålet kan ju funka, eller nån tyngre flytbar boll som en slags flottör...hmmm.
På tal om ofrivillig vätskeavgång så har det hänt mig ett antal gånger utan uppsåt!
En gång i Norge i samband med vattenpåfyllnad och avloppstömning på en camping och det blev nån kortslutning hos denne gubbe och spakar i fel läge eller fel ordning..............en jäsiken massa skäll av en rödbrusig Tysk Messersmitt och en ilsken dithämtad Norsk campingvärd!
En gång gick vattnet på Öland på en asfaltsparkering inne i Borgholm!
Då var det nån jäkla batterivakt som öppnade ventilen vid trumaboilern!
Jäkligt retligt när vattnet rinner i en ström så att alla ser............
Sedan har det hänt flera liknade episoder under åren.......
Så jag har nog fasiken inte bidragit till nåt gott rykte, men faktiskt så har jag aldrig avsiktligt "fuskat" med tömningarna.
När man får sig en omgång av en uppretat Tysk så är det inte heller så lätt att försöka redogöra att man inte är en miljöskurk heller!
Budskapet gick inte ända fram till den "rödmosiga"
Fast visst är det ett jäkla skit att se folk som medvetet tömmer sin gråvattentankar och det är ett nederlag för oss som försöker vara ordentliga
(även om man är en klant)
Ha det fint gott folk och håll snyggt
Anders