• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Glödbrand i golv !!! Rapido

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.890
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Det blev att riva en del för att komma åt och ta bort trafo och koppla ur 230V. Öppningarna för lådorna var inte stora nog för en något korpulent pensionär utan jag fick demontera väggen från garaget. Får väl passa på att snygga till slangar och kablar nu när det ändå är öppet. Trafon var tung så lastvikten ökade nog med ett flak.
Riva.jpg
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.701
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Det blev att riva en del för att komma åt och ta bort trafo och koppla ur 230V. Öppningarna för lådorna var inte stora nog för en något korpulent pensionär utan jag fick demontera väggen från garaget. Får väl passa på att snygga till slangar och kablar nu när det ändå är öppet. Trafon var tung så lastvikten ökade nog med ett flak.
Tur att du kan själv
Hade
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.890
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Tur att du kan själv
Hade
Man kan ju inget i förväg utan man lär sig under tiden man skruvar ner och ser det trickigt ut så tar man ett foto. Sedan samlar man alla skruv/delar i en låda på varje ställe och ser till att det inte blir något över. Ibland behöver man förbättra en dålig konstruktion och då gör man det så man slipper framtida problem.
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.700
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Det blev att riva en del för att komma åt och ta bort trafo och koppla ur 230V. Öppningarna för lådorna var inte stora nog för en något korpulent pensionär utan jag fick demontera väggen från garaget. Får väl passa på att snygga till slangar och kablar nu när det ändå är öppet. Trafon var tung så lastvikten ökade nog med ett flak.
Visa bilaga 234553
Vi hade ingen trafo!!! det var 230 element. NU är skiten bortkopplad. Men det var obehagligt. Det sprutade upp från golvet som en kinapuff.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.050
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Man kan ju inget i förväg utan man lär sig under tiden man skruvar ner och ser det trickigt ut så tar man ett foto. Sedan samlar man alla skruv/delar i en låda på varje ställe och ser till att det inte blir något över. Ibland behöver man förbättra en dålig konstruktion och då gör man det så man slipper framtida problem.
Kanske du ska passa på och lägga in vattenburen golvvärme
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.890
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Kanske du ska passa på och lägga in vattenburen golvvärme
Det är dubbelgolv så vi har nästan aldrig använt golvvärmen och eftersom den är 230V så blir det inte så ofta vi ligger med 230V anslutning heller. Golvet är varmt även på vintern eftersom det sitter flera Alde radiatorer i dubbelgolvet.
 
Toppen