• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

givarens nivå inställning

F

F.d. 18506

Guest
Hej, jag har märkt att jag måste fylla in ganska mycket färsktvatten innan givaren börjar ens visa att det finns vatten. Jag har också märkt att när det finns slut på vatten i kranen så är det endå mycket vatten kvar i tanken. Är det normalt?
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: givarens nivå inställning

Som jag sagt så är det inye någon större kvalitet på vissa givare utan mest flipperspel för syns skull. Bäst att titta ner i tanken och kolla om man är osäker.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.599
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: givarens nivå inställning

Hej, om det är mycket vatten kvar i tanken när pumpen slutar suga, så måste pumpen eller slangen, (beroende på vilken sorts pump du har) hänga för långt upp från tankens botten, det kan nog vara idé att kolla upp och ändra på höjdläget.

JANKRO.
 
F

F.d. 18506

Guest
Sv: givarens nivå inställning

nu kollade jag in i tanken och såg att det finns nivåskillnad på botten och pumpen låg i på botten i den högre delen så jag flyttade på den. Givaren gick inte ändra, den har känselpinnar som helt enkelt sitter något för högt upp men det gå kanske nångång at köpa et annan givare som är längre.
 
Toppen