• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gillar

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Gillar

Ja visst är det en bra tanke petterssonbj, men bilden utgör en del av den ursprungliga "loggan" och är förlängd till 900 px för att vara anpassad till de flesta bildskärmsupplösningar, denna gång har jag flyttat loggan lite till höger och på en plats med minst detaljer, bilden måste hålla vissa mått och standard för att fungera i programvarans ursprungliga utseende för att Håkan inte skall behöva göra omprogrammering av programvaran varje gång jag gör en ny bild.
Beträffande erbjudandet att få använda bildmaterial från Ludde Kuddsson tackar jag verkligen för, det kommer att höja kvaliten på mitt jobb.

Tack för dina synpunkter. /Postis

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Jag gillar också den nya bilden, den är läcker och får tankarna att flyga iväg till såväl kommande som gjorda resor med husbilen.

Alltid roligt med lite förändringar på vår finfina hemsida, som tex vid både Jul och Nyår.

Heja på Postis...och alla webbare också för den delen, ni gör ett jättejobb för alla oss andra.

//Tommy

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Mmm håller med föregående "talare"...trandansen blir nog en avstamp för många av oss, som kanske haft husbilen i lite vinteride ett tag.

Såg förresten att Naturum & Trandansen vid Hornborgarsjön öppnar för året den 19:e mars...härligt.

//Tommy

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Loggan ändrades idag från fyren till tranorna. Bilden är tagen vid Trandansen förra våren, och jag tyckte det skulle passa bra med tranor nu när vi går in i mars.
Här är bilden i original och några fler tagna vid samma tillfälle!
Kul att ni gillar den!
Till våren får jag väl satsa på att fota i "blå timmen" så jag får en skön blå färg i bilden som passar på HBK-sidan!

/Ludde

20100416.340.jpg

20100415.124.jpg

20100416.156.jpg

20100416.245.jpg

20100416.255.jpg

20100416.338.jpg

20100416.343.jpg

20100416.344.jpg

20100416.358.jpg

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Haha, "gula timmen" kanske!
Med "blå timmen" menas inom naturfotografin att man fotograferar efter solens nedgång. Förr när man använde analog film och hade dagsljusfilm i kameran, så blev bilderna blå med ett par stegs underexponering i det ljuset.
Med den digitala tekniken så ställer man istället in kameran på solljus, ISO 100 och fotar med ett par, tre stegs u-exp. Då får man samma ljus i bilden. Riktigt skymningsljus m.a.o.!

H

hianders

Guest

Vi var vid Hornborgarsjön i april förra året när Annette var där och fotade. När vi andra sov på söta örat gick Annette upp vid fyratiden !!! (tror jag det var) och tog dessa fina bilder. På torsdagen var det visst drygt 3000 tranor där och dagen efter hade det minskat rejält. Så tur hade vi nog som fick se så många innan de flög vidare!

Men, vilken tjej hon är Annette! Körde husbilen själv och hade lille Emil med samt tid att fotografera så mycket! Bra gjort!

fru hianders/Inger
:yes:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Tack Inger...*rodnar* :oops:...äsch, min lilla husbil är ingen konst att köra, den klarar de flesta nog av!
Och Emil är så lätt att ha med, bara han har lite grejer att leka med, så är han nöjd!

Toppen