• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gillar

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Gillar

Med risk att bli "var mans niding" så tillåter jag mig att ha en avvikande mening. Jag tror att bilden är tagen någonstans i Nordnorge och där ser väldigt kallt ut. Möjligen hade den passat bättre för en norsk bobilförening!

Inget fel på bilden som sådan men nog hade en vårbild från exempelvis Småland suttit bättre så här års med tanke på alla inlägg jag har sett om hur kallt det är i Sverige just nu och hur många som ogillar just kylan.

Postis, förstå mig rätt! När jag sitter här nere i värmen i Santa Pola så är det nästan så att man får frostbrytningar när man kommer in på Husbilsklubbens förstasida! :D :D :D

Jappe

Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Med all respekt Jappe..., kan din syn på bilden bero på sviterna från flunsan i kombination med begynnande solsting! :)

Nu blir jag så där orolig för dig igen! :confused:

Krister N

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Det var en medlem som tyckte att det blev tomt i banderollen efter jul och nyårsbilderna och hade önskat att det var en bild mellan helgerna.
Då tänkte jag att men skulle variera med en tidig vårbild och sen en påsk bild för att senare övergå till en sommar bild. Det är svårt att få en landskapsbild att se någorlunda ut på en yta av 100 x 900 px och det är tidsödande att göra dem, den nu aktuella är uppbyggd på 8 layer med olika skärpa i och förgrunden är Stø yttersta punkten på lofoten mot Norska havet längst bort är det Lofoten från färjan Lødingen och Bogenes och en del andra layers däremmellan. Det tar mig ganska många timmar att få dessa banderoller att vara någorlunda tydliga, men det tar bara någon minut att ta bort den.
Det är 5897 medlemmar och 14 311 forummedlemmar som se banderollen när de loggar in och min förhoppning var att den skulle glädja de flesta, men jag kanske bedrar mig. Dessa bilder som denna banderoll är uppbyggd av är tagna första veckan i Juli 2008.
Tack alla ni som gillar att man lägger ner mängder med idella timmar för att glädja er.

Ni glömmer väl inte att titta in till min tävlingsavdelning: knappen.gif

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Håller med om att bilden är fin. MEN DEN PASSAR INTE IN PÅ ÅRSTIDEN.
/Vidhem

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Med all respekt Jappe..., kan din syn på bilden bero på sviterna från flunsan i kombination med begynnande solsting! :)

Nu blir jag så där orolig för dig igen! :confused:

Krister N

Kriminil! Du har väl inte ensamrätt på att göra bort dig här på forumet? :D

Postis! Du förstår säkert vad jag menar! Bilden är jättefin! :)

Ibland blir det lite fel när man skriver här! :oops:

Förlåt, Postis!

Jappe

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Kriminil! Du har väl inte ensamrätt på att göra bort dig här på forumet? :D

Postis! Du förstår säkert vad jag menar! Bilden är jättefin! :)

Ibland blir det lite fel när man skriver här! :oops:

Förlåt, Postis!

Jappe

...jo Jappe, visst har jag det! Dessutom tycks jag vara duktig på det! :oops:

Postis! Det är en riktig höjdarbild! Sen är det nog så att det tar lite tid att vänja sig vid Jappe..., en 20 - 30 år sådär, men det är det värt! :)

Krister N

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Bilden är jättefin, låt den vara kvar! Det är mycket finare om det alltid är en bild istället för bara loggan! Och jag förstår vilket jobb det är att bygga upp bilden med flera lager o.s.v.

Vill ni bara ha en naturbild utan husbilar så säg till, jag kan bidra med det!

/Ludde

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Det var en medlem som tyckte att det blev tomt i banderollen efter jul och nyårsbilderna och hade önskat att det var en bild mellan helgerna.
Då tänkte jag att men skulle variera med en tidig vårbild och sen en påsk bild för att senare övergå till en sommar bild. Det är svårt att få en landskapsbild att se någorlunda ut på en yta av 100 x 900 px och det är tidsödande att göra dem, den nu aktuella är uppbyggd på 8 layer med olika skärpa i och förgrunden är Stø yttersta punkten på lofoten mot Norska havet längst bort är det Lofoten från färjan Lødingen och Bogenes och en del andra layers däremmellan. Det tar mig ganska många timmar att få dessa banderoller att vara någorlunda tydliga, men det tar bara någon minut att ta bort den.
Det är 5897 medlemmar och 14 311 forummedlemmar som se banderollen när de loggar in och min förhoppning var att den skulle glädja de flesta, men jag kanske bedrar mig. Dessa bilder som denna banderoll är uppbyggd av är tagna första veckan i Juli 2008.
Tack alla ni som gillar att man lägger ner mängder med idella timmar för att glädja er.

Ni glömmer väl inte att titta in till min tävlingsavdelning: Visa bilaga 34145

Hej Postis!
Det verkar som där är andra som vill ta över, men hur f-n kommer det då att se ut.
Jag håller på dej!!!!!
Mvh.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Om du syftar på mitt inlägg så var det endast ett erbjudande om att skänka bilder som kunde användas som bakgrund till hemsidans uppbyggnad, det var inte i syfte att "ta över" någon webbares jobb...

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Hav skärgård båtar husbilar är bland det bästa jag vet, tycker med andra ord att bilden har allt.
Den är så bra att jag skulle vilja flytta loggan till det vita fältet höger om för att inte bryta horisonten. Absolut nöjd ändå så klart

Hälningar P-zon

Toppen