gorana
FD HBK Medlem
Är det någon som har installerat detta larm i er husbil?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Nu har jag haft trackern igång i två veckor för test och utvärdering.
Första veckan testade jag att bara ha den i portabelt läge. Dvs utan någon fast ström ansluten och då är geofence larmet avaktiverat. Den drar lite ström så batteriet räcker länge utan att behöva laddas. När batteriet kom ner till 30% så skickade den ett sms och varnade för lågt batteri. Som med allt som ansluter mot GPS satelliterna så får man självklart mest exakt positionering med fri sikt mot himlen. När jag skickade sms så svarade den inom en minut med positionering. Enda gången den inte hittade position var en gång när den låg i källaren på huset.
Den sista veckan har jag haft den inkopplad i personbilen liggandes på hatthyllan bak. Även där har den fungerat som den ska och geofence larmet som jag ställde in på 200 meter larmade som det skulle vid test. Även fast bilen står i ett garage så visar sig positioneringen exakt på garaget på Google maps, och detta utan extern antenn ansluten.
Mycket trevligt att få kunna få bilens batterispänning via sms. Detta ledde till att jag upptäckte att det var dags att ladda bilens batteri eftersom spänningen sjunkit ner till 12,2 volt.
För att summera den hela så är jag oerhört nöjd med funktionen på denna lilla tracker och speciellt till det priset så blir den oerhört prisvärd.
Under testet har jag haft ett sim-kort från Telia.
I min plåtis använder jag ingen extern antenn.
Min erfarenhet av batteri-visningen är att GeoSafe inte visar aktuell spänning. Jag har min ansluten till bobatteriet.
Jovisst funkar stöldvarningen. Jag körde och tankade i går och glömde bort avlarmningen. Det blev ett pipande i telefonerna när 500m-gränsen överskreds.
Ibland upplever jag att det är en viss eftersläpning i visningen. Kollade just nu och det är korrekt visning.
Kontantkort i Geosafe: Hur kollar man saldot, när det inte är registrerat?
Hej!!
Fundrar på Geosafe i vår husbil.
Jag har läst att det endast går att ansluta SIM-kort vars operatörer har 2G. 3- och 4G fungerar inte - är det så??
Jag tänker på att Ni skrev att ngn hade använt kontantkort från Telia och de har väl oftast 3- eller 4G??
Ursäkta en novis på området.....
M v h!!
Benny
Orkar ni verkligen lås bilen först ,sedan upp med telefonen och larma VARJE gång ni lämnar bilen? (och omvända versionen när ni är tillbaka.)
Jag gör det inte.
Orkar ni verkligen lås bilen först ,sedan upp med telefonen och larma VARJE gång ni lämnar bilen? (och omvända versionen när ni är tillbaka.)
Jag gör det inte.
Är det nån som provat den inne i en husbil med plåtväggar och plåttak, krävs det en extern GPS antenn, samt kanske även en extern 3G antenn, finns det ingång för dessa båda eller enbart GPS ?
Köpte en idag och den är ju mycket trevlig. Tänker koppla mitt vanliga larms utgång för siren till GeoSafe så slipper jag ha SIM kort i detta.
Dessutom har GeoSafe en reläutgång som man kan påverka utifrån så den kan man ju använda för att slå av och på Aldevärmen vid behov.