• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Genom vindrutan

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
0167D36A-DE60-481D-B679-0AF152A22525.jpeg
Ställplatsen Lagunen i Limhamn just nu.

Trevligt för svenska företag i besöksnäringen är att den här stora ställplatsen är helt fullt belagd ikväll, inte bara det …. Säkert är över 80% utländska gäster, de flesta är från Tyskland.

Känns på ett konkret sätt, när man går här bland husbilarna, att vi håller på att återgå till en mer normal tid igen.

Tror vi är många som välkomnar det.

F6E0DBC6-B2EB-4DC5-B74F-53E6DFD8BD86.jpeg
Tommy
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Den här bilden är jag tveksam om den verkligen platsar i den här tråden, men Carola tjatar om att få lägga in den.

Bilden är alltså tagen av henne och överhuvudtaget inte tagits genom vindrutan utan genom sidofönstret vid passagerarsätet till höger.

Ja, ok då...

26DAFE2A-5CA8-466C-972D-299383C01777.jpeg
Ja det är en så kallad ögonblicksbild, en lite annorlunda situation.

Ser ut som jag slagit mig ner i en skön fåtölj, men...

Sanningen är att vi skulle just checka in på Ostsee Stellplatz i Pelzerhaken och jag skulle fylla i registreringsformuläret som jag just fått i handen. Kollar runt för att finna en lämplig sittplats, för att i lugn och ro fylla i uppgifterna korrekt.

Bakom informationsskyltar fanns ”fåtöljen”, men som just då uppfattade av mig, som en stabil kista gjord av den finaste ek. I verkligheten var den en ”plastaskitlåda” som under 100 kg tryck blev platt och själv insåg jag snabbt att jag satt på marken och omöjligt att komma upp utan hjälp.

Det har nu gått tre timmar sedan missödet, Carola skrattar fortsatt och mumlar, — min lilla gubbe är gubben i lådan,

Ja, ja... pinsamt? Bara förnamnet.

Based on a true story.

Tommy

Uppdatering kl 22.20
Vi gick ut för att äta middag vid 20-tiden. Lite som en tjuv om natten smög jag mig förbi ”ekkistan” som egentligen är en ”plastaskitlåda” för att se vad som hände sedan...
90CBD951-FFE6-45DA-B0F9-6EDB28F4C3AB.jpeg
Ok, lite stukad är den, lite mera personlig form fick den än vad den hade tidigare,

Carola gick förbi brottsplatsen och låtsades som ingenting, själv var jag förvånad att den åter stod upp, hur fin den blev, egen design om man säger så. :msn_embarrassed:

Till historien skall tilläggas att jag erbjöd mig betala för skadorna, vilket Ostsee Stellplatz tackade nej till. Tack!
 
Senast ändrad:

Leekström

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30807
Medlemskap
2024
Gratis ställplats vid Fämtfallet (fallet skymtas längst till vänster i bild).
20210710_175113.jpg
För övrigt den andra iordningsställda gratis-ytan (inga faciliteter) för husbilar på bara någon kilometer, den första såg vi längs Klarälven strax innan vägen upp mot Fämtfallet. Det spontana intrycket är att Värmland verkar betydligt mer välkomnande för husbilar än Västkusten!
 
Toppen