Måste byta generator på min Hymer 544, Peugeot 2.5 td 1989. Anar inte hur jag skal få ut den gamla. Hur skal man kunna komma åt den muttern, som väl finns på baksidan av generatorn? Hoppas någon har gjort detta och kan hjälpa lite.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tak, skal försöka det!Har för mig att man tar bort höger framhjul så finns det ett hål i karossväggen. Så var det på en Fiat från 89 som jag hade.
Vad är det för fel på generatorn? Missljud, laddar inte eller något annat fel.Måste byta generator på min Hymer 544, Peugeot 2.5 td 1989. Anar inte hur jag skal få ut den gamla. Hur skal man kunna komma åt den muttern, som väl finns på baksidan av generatorn? Hoppas någon har gjort detta och kan hjälpa lite.
Efter at jeg fik en god nats søvn fandt jeg ud af, at det nogenlunde let at få den ud nedefra foran.Tak, skal försöka det!
Du är banne mig en riktig fighter!Efter at jeg fik en god nats søvn fandt jeg ud af, at det nogenlunde let at få den ud nedefra foran.
Tak for hjælpen!
Glömde att skriva på svenska. Ber om ursäkt.