• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gemet?

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025
Sv: Gemet?

Cheeses! Vad många viktiga papper du måste ha!:D

Från WikipediaGem

Gem är en produkt vars ändamål är att hålla ihop tunna material med varandra. Gemet kan vara av olika material, metalltråd eller plastbelagd tråd är särskilt vanliga, men även gjutna i plast och specialdesignade gem förekommer.
Gemen anses ha sin givna plats i varje kontor eller sammanhang där papper hanteras. De möjliggör en tillfällig sammanfogning av pappersark utan att skada dessa. För säkrare och permanent sammanfogning av pappersark är häftning med häftklammer av metall lämpligare. Gem skadar papper vid långvarigt användande på grund av risken för rost och rivskador. I arkivsammanhang anses gemet som ett utrymmesslukande otyg.
Namnet gem kommer ursprungligen från ett varumärke "Gem paperclips".
Gemet fick sin nuvarande form för över hundra år sedan, men denna form har aldrig varit patenterad. Ett gem av modern form averterades i New York i 1894

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025
Sv: Gemet?

Men likt förbannat fattas gemet därifrån där det skall vara.
Jag antager att du kör Explorer!
I menyraden under Verktyg, skall du hitta Inställningar för Kompatibilitetsvyn
(vilket ord!)
Om du klickar på den kommer du till en ny ruta som också heter Inställningar för Kompatibilitetsvyn
Om du där lägger till: husbilsklubben.se och sedan klickar på Stäng så har du förhoppningsvis fått tillbaka dit GEM.
Om inte? Då kan jag inte hjälpa dig för då räcker inte min pedagogiska förmåga till.:)
Å andra sidan är jag ganska säker på att det funkar!:D
God Jul! Julian

Toppen