• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gemet?

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026
Varför syns inte Gemet i forumetsvarsruta?
Fast vid infoga bild står det att man skall amvända det.
Hur får jag dit den?

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025
Sv: Gemet?

Inte hos mig, heller!
Mitt gem är borta i alla trådar, kan inte ladda upp bilder längre!?!?!?:confused:
Julian

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag har gem...

14203.jpg

design-paper-clips-dolphin-001.jpg

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Pedagogiskt då!!!
Jag, kan alltså ladda upp bilder med knappen "Hantera bifogade filer/bilder"
Jag saknar dock "gemet" för att sedan infoga dem till texten!?!
Visst kan jag "tagga" in dem bild för bild men jag har inte tid med HTMLkodning. Med gemet hamnade alla bilder direkt i texten!
Är det något fel på mina inställningar eller är det något som har ändrats i "gränssnittets" funktioner eller förbiser jag något enkelt???
Tacksam för ett seriöst svar!
Julian

F

F.d. 52943

Guest

Inte allt funkar som det är tänkt. Kan fortfarande inte ladda upp bilder från Explorer via gemet i min Android platta.
Det funkar med Chrome , men inte med Explorer. Förklara det den som kan.

Jag vet att Knut löste problemet genom föreslå att använda Chrome istället för Explorer, men kan inte minnas att han hade någon förklaring till varfölr det inte funkade.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

I riktig dator med riktigt tangentbord fungerar det med all säkerhet!

Ju fler finesser och extravaganser, desto fler konstigheter!

Jappe bakåtsträvaren

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Microsoft har egna standarder och struntar i om det fungerar för användarna.
De ändrar hela tiden och anser att de som har websidor ska anpassa sig och programmera om dessa för att det ska fungera med IE. Om ni använder Internet Explorer så slå på Kompabilitetsläge så fungerar säkert gemet.
Eller använd en webläsare som följer de standarder som övriga använder på Internet. Tex Chrome, Safari, Firefox etc.
Ipad döper alla filer som laddas upp till samma namn så därför fungerar det inte att ladda upp mer än en fil.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Eller scrolla ner till "Tilläggsalternativ" och klicka på "Hantera bifogade filer/bilder"

Då ser det ut som vanligt via gemet

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Tack Håkan! "Kompabilitet" löste problemet! Borde ha tänkt på det, ty det inte är första gången jag råkar ut för det! Jag har väl drabbats av värmeslag när jag sitter för mycket i solen! :) Tack så mycket!

Jappe! Jag "sitter" alltid på en riktig dator, orkar inte med "krafsandet"! Jag köpte en ny ASUS pc av det bättre slaget inför resan. Det är så mycket roligare att skriva mycket, redigera och behandla bilder på en riktig dator med en riktig skärm så jag kan spela häftiga actionspel och se på blue-ray dvd i storbildsformat.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag vill passa på att fråga varför bilden blir så liten när gemet används. När man klickar på den blir den betydligt större förutsatt att originalet är större. Man tycker att bilden borde fylla ut ramen.

Inställning i forumets bildhantering?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

I riktig dator med riktigt tangentbord fungerar det med all säkerhet!
Ju fler finesser och extravaganser, desto fler konstigheter!
Jappe bakåtsträvaren

Snarare tvärtom, det mesta blir enklare med en modern platta!
Vi får ta en genomgång när du kommer hem.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Modern kind of war going on! The efforts are the same, the financiers are the same! The great difference today are the methods! You wouldn't necesarially have to kill a great amount of the population to get the message known among the "peasants"! The military-industrial complex kan kanske hamna i skuggan! Reklam på TV kostar men lönar sig!!!!! T.o.m. bättre än (conventional) wars!

Kyrkorna kör ju på som vanligt i kraft av bristande folkbildning!

JP

Toppen