• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gekås - Ullared!

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: Gekås - Ullared!

Det är ju bommar till denna bussparkering och Ullareds egen personal väljer när dom vill släppa in Husbilar och husvagnar till denna. (Troligen när det ej kommer så många bussar den dagen.) Många gånger efter kl 10,30 på dagen.

Jaha där fick jag :mad:, men lite av min tanke finns nog kvar ändå, men det kan vi ta någon annan gång så det inte blir trådurspårning. :wink:

/Leif

F

F.d. 29908

Guest

Förstår inte kritiken från er, stod 2 nätter på ställplatsen i Ullared. Ställplatsen är inte färdig, så det var en ganska gropig beläggning på den, men trots det var den helt utmärkt. Som folk tidigare har påpekat så finns gratis buss till shoppingcentret från ställplatsen, och om 90 kr ska vara avgörande för om jag ska handla eller inte, så lovar jag att jag genast ska sälja husbilen rakt av. Bra intiativ med ställplats i Ullared, tycker jag och framför fler sådana omkring typ IKEA whatever. För en annan aspekt är att ställplatser är bevakade och står du ute i skogen med bilen fylld av varor så vill jag inte lämna husbilen för att åka ännu en gång och handla.

F

F.d. 11293

Guest

Får det verkligen plats 560 husbilar på Campingen? Och om uppgiften stämmer, finns det några husbilsägare kvar utanför, som har något bättre att göra på semestern än gå på Gekås?! :D

Dom har säkerligen räknat med husbilar som står på parkerningen också
:)

F

F.d. 24447

Guest

Jag har varit på Ullared två ggr -10 och -11.

Campingen eller ställplats (om det finns) tittade vi inte på eftersom vi bara stannade till på genomresa.
Vi parkerade båda gångerna på P-Plats för husbilar och husvagnar.
Första ggn tyckte jag det var konstigt att det var så lite husbilar där.
Jag förstod varför när jag kom ner till bussparkering efter 50 m gångväg,
där var fullt av husbilar!!! Tydligt skyltat både med skylt och vitmålade rutor för bussar.
Samma sak året därpå. Jag dömmer ingen men jag blev besviken och känner att vi kan klaga och gnälla om allt möjligt. När vi inte följer anvisningar så är stämpeln satt, tyvärr mot oss!!!
/Leif

Du tycker det är bättre om Bussparkeringen står tomm i stället, och alla trängs uppe på Husbilsparkeringen - Husvagns-parkeringen.

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022

Hej Kenneth Larsson.

Nej! det tycker inte jag heller, här kommer en förklaring om vad jag kände när jag skrev mitt första inlägg.

När jag var där, båda gångerna, var det inte så många besökare så det var ingen risk för att det skulle bli överfullt någonstans. På husbilsparkering stod två husbilar men på bussparkering stod uppskattningsvis minst 25 st.
Därför tyckte jag det såg ut att vara dålig stil på oss husbilsåkare.

Nu vet jag hur det fungerar, men som jag skrev återstår hos mig en fundering:
  1. Varför har de grindar?
  2. Personal släpper in och öppnar grindarna, står de kvar hela dagen och vinkar in?
  3. Om inte, hur vet man?
Jag hade fel i att jag trodde alla felparkerat, hade jag vetat omständigheterna hade jag inte skrivit mitt första inlägg, så enkelt är det.

Ha det bra i sommar med parkering ;) och allt annat! / Leif

Senast ändrad:
F

F.d. 55397

Guest

Bommen stog öppen o några husbilar stog där, en dryg timme före stängnimngsdags.

När vi provhandlat, ätit på restaurangen o klockan var över stängning så var den nästan tom. Vi for då österut, förbi ställplatsen, även förbi de småvägar som gick in till lastplatser för virke som man såg från vägen strax därefter. Efter ca en mil en brun skylt o nån speciell skog, vilken lockade oss. Vi hittade en plätt vid vattnet där vi stog över natten.

Nybadade o med frukost i magen for vi mot Ullared o den öppna bommen med några husbilar på bussparkeringen. När vi var klara så var det många fler husbilar på plats.

F

F.d. 24447

Guest

Hej Lejoh.
Dina funderingar.
1. Dom har 2 st insläpp till denna parkering med motordrivna bommar.

2. Finns tryckknapp vid båda ( typ ringklocka ) Efter tryckning öppnar någon bommen om inte mycket Bussar väntas den dagen, stängs igen efter vaje inpassering. Senare på
dagen lämnas bommarna stående öppna hela tiden. Beträffande personal har jag
aldrig sett någon där på parkeringen.

3. Trycker på knappen, öppnas bommen så är det ok att köra in och parkera, öppnas
ej bommen får man hitta annan parkering.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Ställplatsen i Ullared:
Stod där en natt i Juli.
Tre lingon kom och kollade läget vid 21 tiden, då endast betalande skulle vara där.

Dom har vad jag kan se, möjlighet att ta emot latrin från fast tank, bra att veta kanske.
Denna service är tillgänglig även på dagtid då det är gratis att stå där.

F

F.d. 50036

Guest

Skickade ett mail till Boris och undrade vad han menade!?

Idag fick jag svar av Boris. Han var helt felciterad av reportern upplyste han om och alla var välkommna till Ullared oavsett om man fricampa eller stod på camping eller ställplats. Kände mig faktiskt lite dum. Att gå på en reportertext! Jag har själv varit drabbad av dessa ordvrängare och borde ju kollat källmaterialet först. Att man aldrig lär sig!

Stor heder till Boris som besvarade mitt mail i en av Ullareds stressigaste perioder.

Ha det gott alla och ta en tur till Ullared den är alltid lönsam, mvh Torbjörn

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Det skulle vara väldigt intressant att höra vad han själv ansåg sig ha sagt? Man undrar ju om reportern kan ha fått precis allt "om bakfoten"? :confused:

Battling

HBK Medlem
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
805
Medlemskap
2025

Sitter just nu på ställplatsen utanför Ullared, B E T A L A T 90:- OBS betalat!!
Kört upp från Tyskland ca 40 mil, ätit middag och två glas vin...(sitter m a o "fast")
Suttit och hört på två tokiga norrmän som kör motorcrosscyklar mellan ställplatsen och GeKås lager....Har varit i kontakt med campingen om att de får tala dessa marodörer till rätta alternativt bussa polisen på dom...

90 spänn! VAR är du Boris Lennerhov?

Bra så länge folk betalar för sig, sen skiter vi i deras "trivsel"

Battling

HBK Medlem
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
805
Medlemskap
2025

Efter 3 timmar börjar vi bli ganska less, om stellplatsen gränsar intill en crossbana borde detta framgå innan man löser avgiften.

Längtar hem nu, där brukar grannen dra igång gräsklipparen kl 23.00

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Efter 3 timmar börjar vi bli ganska less, om stellplatsen gränsar intill en crossbana borde detta framgå innan man löser avgiften.

Längtar hem nu, där brukar grannen dra igång gräsklipparen kl 23.00

Hehe men där sparar du iallfall 90 spänn :wink:

Toppen