• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gekås - Ullared!

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Ullared

Passerar just Ullared. Är glad att jag inte ska gå in där idag. Halva Sverige (inkl. många HBK:are) verkar vara här. Vi är på väg till Björkäng.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Sv: Gekås!

Tråkigt formulerad artikel.

Halva poängen med artikeln verkar vara att husbilisterna dels är snåla - enligt "campingägaren" som missar intäkter:rolleyes: och dels heller inte betalar för sig - tycker artikelförfattaren helt felaktigt:mad:.

Sen när blev man en buse för att man väljer att inte ta in på en camping?

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Gekås - Ullared!

Rekord i antalet husbilar på Gekås camping - Falkenberg - www.hn.se
Sade Boris..............
Han och några andra medarbetare fick köpa Ullared för en spottstyver av grundaren Göran Karlsson när han drog sig tillbaka.
Efter ett par år ville Göran på nytt starta upp en ny affärsverksamhet och startade Ullared 2 i Veddige.
Då stämde Ullared (Boris m fl) Göran för de ansåg sig ha monopol på namnet Ullared, och vann i rätten.
Ullared 2 heter numera Karlssons.
Efter några år avled Göran i cancer
Frid över ditt minne Göran, och otack är världen lön.
//W

T

Teddi

Guest

ja håller med dej jerry,,har har vi en stor girighet från sveriges i särklass affärscenter,,

dom jagar bort alla husbilar från en lika parkering som ändå står tom,,

ock samtidigt hjälper vi till att skapa rekord ideligen genom att lägga mycke pengar på bl,annat t-shirt med märket på baksidan:)

tack vet ja göran karlsson,,en bekant som sent skall glömmas,,,

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

När (om) men besöker GeKås, så parkerar man där det är möjligt. Finns ingen anledning att övernatta i Ullared, eftersom det finns gott om plats i närheten.
Som affärsinnehavare måste det väl kännas bäst om pengarna läggs i butiken i stället för på nattparkering

T

Teddi

Guest

hej de är ullareds camping,,samma ägare till köp-center-camping,,

F

F.d. 11293

Guest

vi har anlänt till Ullareds Camping i eftermiddag :msn_embarrassed:
vi är köpstarka :D
fast jag har bara handlat 2 hinkar :twitcy:

ingalill13

HBK Medlem
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
2892
Medlemskap
2025

Hej!
Ännu en (Boris) som inte förstår vad vi husbilister vill ha!!!!

Vi har, som sagt, servicen med oss! Det handlar absolut inte om snålhet!
Vi vill ha en trygg, säker och tillåten parkering för vår övernattning och betalar gärna för det.

Vill vi ha (och behöver!) en camping, åker vi till en camping!

Annars klarar vi oss ett antal dygn med den service vi har i bilen!

Simma lugnt alla!:wub:

F

F.d. 50004

Guest

Vi anlände till Ullared på vägen hem från vår resa till Kroatien, det var det värsta jag sett vad mycket campare det var där, det fanns inte plats på campingen vi blev hänvisade till stellplatsen som var nästan full den också, fasade för morgondagen med köer in på Ge-Kås men ack vad jag bedrog mig det var väldigt lite folk i affären, riktigt behagligt att gå där.Så det blev en riktigt bra avslutning på vår semester.
Lena

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022

Jag har varit på Ullared två ggr -10 och -11.

Campingen eller ställplats (om det finns) tittade vi inte på eftersom vi bara stannade till på genomresa.
Vi parkerade båda gångerna på P-Plats för husbilar och husvagnar.
Första ggn tyckte jag det var konstigt att det var så lite husbilar där.
Jag förstod varför när jag kom ner till bussparkering efter 50 m gångväg,
där var fullt av husbilar!!! Tydligt skyltat både med skylt och vitmålade rutor för bussar.
Samma sak året därpå. Jag dömmer ingen men jag blev besviken och känner att vi kan klaga och gnälla om allt möjligt. När vi inte följer anvisningar så är stämpeln satt, tyvärr mot oss!!!
/Leif

F

F.d. 24447

Guest

Det är ju bommar till denna bussparkering och Ullareds egen personal väljer när dom vill släppa in Husbilar och husvagnar till denna. (Troligen när det ej kommer så många bussar den dagen.) Många gånger efter kl 10,30 på dagen.

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2025

Vad jag har förstått så är det ok att stå på bussparkeringen med husbil. Där är ändå inte så mycket bussar mitt på sommaren.....

Och jag blir såååå trött på dessa kommentarer om att ha råd med campingar om man har köpt husbil. Även om jag har råd med det så är det inte in på campingar jag vill. Varför tror campingägare att husbilsliv alltid är = campingar. Trodde att det är efterfrågan som styr, inte tvång. Vill jag ha en enkel plats att stå på, fixa det o tjäna pengar på det istället......

(Fast hutlösa priser på ställplatser är vansinne det också)

/Cecilia

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Som ekstreme B-menesker er utsjekk før 1200 en stor plage. På stellplatser er det ingen slik grense - på betalplasser er det normalt med 24 timer eller betaling bare for natten. Kommer en 2000 så er det greit å få ta formiddagen med ro og reise når en er klar ved 13 - 14 tiden og ikke stresse for å bli klar til 1000 eller 1200.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vi åker aldrig till kommuner som vi inte är välkomna i. Och vad jag har förstått så gäller det i stort sätt hela västkusten?!?

Om jag har fel så tipsa mig om vilka kommuner som följer lagen (sop/latrin), inte har satt upp konstiga förbudsskyltar och dessutom ger turisterna service.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Vi åker aldrig till kommuner som vi inte är välkomna i. Och vad jag har förstått så gäller det i stort sätt hela västkusten?!?

Om jag har fel så tipsa mig om vilka kommuner som följer lagen (sop/latrin), inte har satt upp konstiga förbudsskyltar och dessutom ger turisterna service.

Varberg, Apelviken.
//W

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Och jag blir såååå trött på dessa kommentarer om att ha råd med campingar om man har köpt husbil. Även om jag har råd med det så är det inte in på campingar jag vill. Varför tror campingägare att husbilsliv alltid är = campingar. Trodde att det är efterfrågan som styr, inte tvång. Vill jag ha en enkel plats att stå på, fixa det o tjäna pengar på det istället......(Fast hutlösa priser på ställplatser är vansinne det också) /Cecilia

jag instämmer helt och hållet!
Även om jag har råd med husbil vill jag inte kasta pengarna i sjön för undermåliga varor och tjänster.

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Hej på er alla.
Vi var i Ullared i helgen träffade ett antal trvliga husbilsåkare betalade 90 spänn på ställplatsen klämde på med lite och varje vi hade kaonskojigt.
Tänk vi kunde åka buss helt gratis fram och tillbaka hela dan så mycket vi ville.
Det var fullt på ställplatsen men ledigt i varuhuset.
Så illa är det väl inte eller hur?
Se det positiva
Fruarna handlar och vi gubbar tar en höjdhoppare ja livet leker eller hur?

2179:music-icon:

Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Får det verkligen plats 560 husbilar på Campingen? Och om uppgiften stämmer, finns det några husbilsägare kvar utanför, som har något bättre att göra på semestern än gå på Gekås?! :D

Toppen