• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolugn

ANNABELLA

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Växjö
HBK-Nr
555
Medlemskap
2024
Har funderingar på att montera en gasolugn i husbilen. Vill gärna ha lite info från er som
har erfarenhet av ugn. Ska man köpa med grill eller inte?
 

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
Sv: Gasolugn

Har funderingar på att montera en gasolugn i husbilen. Vill gärna ha lite info från er som
har erfarenhet av ugn. Ska man köpa med grill eller inte?
Hej!
Vi har bytt husbil o funderade på gasolugn med grill men priset var avskräckande-12000 kr ev ännu lite dyrare monterat o klart. Verkade också som att man tvekade lite inför jobbet som sådant-krångligt sas det bla. Vi lade ner det projektet. Köper nog en micro istället o fortsätter med Omniaugnen.
Hälsningar från Aukja
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Gasolugn

Mycket pengar, men den är värd det om man gillar att laga mat. Jag skulle nog "shoppa runt" lite
angående inköpet av ugn, det finns kanske bättre erbjudanden någonstans?

Montreal
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Gasolugn

Jag var lite skeptisk till en början men har nu blivit beroende. Ungefär som med micro för 25-30 år sedan.
 
F

F.d. 9188

Guest
Sv: Gasolugn

Med grill kan man förutom att grilla dessutom enkelt och snabbt rosta bröd eller få lite färg på baguetterna samtidigt som dom tinar.
 

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Sv: Gasolugn

Hej, vi har gasolugn i vår bil nu, det var något som jag saknade idom två första som vi hade:wideeyed:. nu kan jag knappast vara utan den, vi har även grill på den , men har inte testat det än:twitcy:men det kanske kommer nästa säsong. jag brukar nu ha en förp med

vakumpackade bagetter med ,:wub: det är bra om man skulle bli utan frukost bröd någon gång

det är bara ett exempel på hur bra det kan vara med ugn och även en mix med socker-

kaka som bara är att blanda och grädda till kaffet:spinny: Mvh
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Gasolugn

Hej, vi har gasolugn i vår bil nu, det var något som jag saknade idom två första som vi hade:wideeyed:. nu kan jag knappast vara utan den, vi har även grill på den , men har inte testat det än:twitcy:men det kanske kommer nästa säsong. jag brukar nu ha en förp med

vakumpackade bagetter med ,:wub: det är bra om man skulle bli utan frukost bröd någon gång

det är bara ett exempel på hur bra det kan vara med ugn och även en mix med socker-

kaka som bara är att blanda och grädda till kaffet:spinny: Mvh
Frysta bullar i frysen och lite senare uppvärmda med grill och som nybakta, helt perfekt.
Ny ugn i McLouis tillval SMEW 4.000:- inte dyrt alls dom tar inte hutlöst för extrautrustning.
Grillad kyckling på full effekt "Stinas kyckling" 45 minuter. Köp inte större ugn än du behöver det är ju inte matbespisning som Ni driver i Husbilen.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25057

Guest
Sv: Gasolugn

Vi har oxå ugn i vår husbil, men vi har aldrig använt den, vi är osäkra på om den tar mkt. gasol. Min fråga ,går det åt mkt. gasol :confused:
Guy
 
Toppen