• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasoltuber i Hobby 555

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Hur har ni ägare till Hobby 555 löst problemet med gasoltuber i det lilla utrymme som finns. Som det nu är får det endast plats för PK 5: or vilket är för lite för en långfärd, speciellt i kallt väder. Utrymmet är för lågt för PK 10. (Undrar om en PA 11 får plats?)
Jag funderar på att höja "taket" i gasolutrymmet men det är mycket jobb så jag undrar om det finns andra "fiffiga" lösningar.
Plats finns för en tysk 10:a och en 5:a, men man vill ju kunna byta tub då det ibland kan vara svårt att hitta påfyllningsstationer.
Bilen är köpt begagnad och är från början importerad.
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Gasoltuber i Hobby 555

I vår, numera sålda Hobby FS 550, ordnade jag lite med inredningen och fick plats med en P11 (tål) och en PA6 (alu). Funkade lite bättre i alla fall.

Men den ultimata lösningen var ju när vi monterade en diselvärmare Webasto 200 ST. Då sjönk gasolförbrukningen till ett minimum så sedan var det inga problem med att få plats med nog många gasolflaskor....... :D
 
Toppen