Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag har väldigt svårt att förstå detta totala missförstånd Björn & Lena, och många andra i husbilsvärlden, att bokstäverna (förkortningen) LPG, betyder fast gasanläggning??? Fel, fel, fel!! LPG är GAS, enbart, och ingenting annat!!
M.V.H. Jack43
Ja men Björn, du skriver ju LPG tub och P11 tub!! I den senare är det ju också LPG!!!
Lik för**skat är både "tankflaskan" (det som vissa envisas med att kalla "LPG-tub") och vanliga utbytesflaskor (P6, PA6, PS6 PS11, PK6, PK10 o.s.v.) avsedda att fyllas med gasol (butan, propan) som i vissa sammanhang kallas LPG eller GPL. (Ej att förväxla med t.ex. gasoil...)
Pålle
Hur vill du särskilja benämningarna så att inte en P11 ägare får för sig att själv försöka fylla på en LPG station?
"Bytesflaska" respektive "tankflaska" är väl de benämningar som bäst beskriver vad det handlar om.
Dessutom är "tankflaska" (av tyskans "Tankflasche") ett väl inarbetat begrepp sedan länge, även på detta forum.
Pålle