Sv: Gasolpriser idag
Hej alla!

Fick kännedom om denna hemsidan i dag, och registrerade mig direkt.
Gasolpriserna ser ut till att uppta många av oss. Som ny husbilsägare upptäckte jag snabbt att priserna på "grejer" vi behöver var på tok för höga, och började själv undersöka på nätet.
För er som inte känner till det, har jag i dag startat en lista, där vi för upp butiker vi vill handla på, och butiker vi inte besöker.
Jag har också skickat ut förfrågan till at stort antal butiker, och begärt deras priser, i första hand på gasol, men även andra produkter. Vi skall kartlägga så många butiker det går, både gasolsäljande och andra. Detta inkluderar tyska butiker, särskilt de som säljer via postorder till oss. Vi har flera tråder runt detta ämne på:
http://www.husvagnochcamping.se/forum/husbilar.
Jag började med detta under mottot; tilsammans är vi stärka.
Låt oss som konsumenter använda vår makt till att få ner prisnivån till ett nivå vi kan acceptera!
Det finns flera tråder under samma forum, låt oss hjälpa varann med denna lista, sprida den till alla vi möter i det kommande året. Jag mottar redan tips i tillägg til det jag själv hittat. Allt eftersom tipsen strömmar in, redigerar vi listan. Tänkte vi kunde dela in den på produkt, län och ort, för att lättare hitta ställen vi besöker.
Ja, för du vill väl hellre använda pengarna på semestern?
När butikerna med ockerpriserna upptäcker detta, kommer de att reducera sina priser!