• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser idag

F

F.d. 1698

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Hej
Sveriges billigaste gasol hittar man i Åhus.
Öppet alla dagar i veckan.
Fyllning P11 och PC10. 160 kr. (7 aug 2011)
går även att fylla halva flaskor man betalar bara för innehållet.
Det finns 2 ställen utanför Åhus den andra tar 175kr.
Säljer även nya tuber. ny full P11 750 kr.
Enl. honom ska man ha ståltub på vintern vid minus grader.
Komposit passar bäst när det är plusgrader.
Vincent.

F

F.d. 14068

Guest

Nu har vi fått en ny station för fyllning av gasol i Skepplanda mitt emellan Göteborg och Trollhättan
Företaget kallar sig för Gasoldirekt och Björn nås på telefon 0704-395588
Öppettider Ons-fre 14.00-18.00 lör 10.00-13.00
Vid andra tider kan man ringa Björn och om han kan så kan man få fyllning vid andra tider.
Priset är 25:- /kg och han fyller även halvfulla flaskor till samma pris
Adressen är Knuts Väg Skepplanda industiområde.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Kör ni dit gasolen är billigast eller hur gör ni? :twitcy:
Sedan men tanke på stål/komposit så hörde jag av räddningstjänsten att de föredrar de gamla. För vid en brand kan kan inte skjuta hål på en kompositflaska för o minska trycket, den exploderar direkt. Kanske något o tänka på vid ev. vinterförvaring.

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024

Har funderat varför gasolpriserna är så väldigt olika,när jag ser vad andra har betalat så skiljer det nästan tre hundra kronor mot vad jag har betalat.konstigt att ingen har ifråga satt detta,mej vetligt har jag inte sett det i alla fall här inom klubben kanske har jag bommat detta beklagar i så fall.Måste ställa en dum fråga,men säkert har någon ett bra svar,finns det någon kvalitets skillnader som förklarar den orimligt stora pris skillnaden.En dum jämförelse kanske är att jämföra dyr o billig träolja som innehåller olika saker eller dyr o billig färg som täcker olika i alla för mig.Hoppas verkligen att jag har fel i mitt tänkande,det förekommer olika kvaliter på så mycket annat,men kanske gasol är ett undantag?Ps jag är inte avundsjuk på att någon gör bättre priser,men den här frågan har leget och grott.Kanske ömtåligt men jag tar risken.Valle

F

F.d. 54858

Guest

I söndags när vi körde från Tosteberga,efter Kristianstad på väg mot Ystad Simrishamn fick vi påfyllt vår tub för 18kr kilot.:)

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Naturligtvis inte när man har en upplagd resrutt
men man kollar ju vilka orter som lämpar sig
för byte av P11, naturligtvis i stål.
Komposit är skit, som Grynet sa: "Ta ingen skit"

hej,VIKTIGT. själv använder vi bara kompocitflaskor,då dom är lätta,och det är smidigt att se hur mycket det finns kvar.
sedan är det såhär,: man skjuter INTE gasolflaskor,utan acetylenflaskor(ska inte gå in på varför,mer än att det pågår sönderfall i dom vid brand)
räddningstjänsten för sin del föredrar kompocittuber,för dom (vid brand) exploderar inte så plötsligt som gamla järnflaskor eller alu.
järnflaskor har även en svetsfog mitt på,var själv med om en incident på AGA,jobbade där i tjugo år, då en nyfylld, nyprovtryckt tub läckte där i svetsskarven,som om en liten defekt svetsloppa hade lossnat!
dom som kör på vintern däremot kan uppleva att inte få ut all gas ur komp.flaskorna

övr; pris PC10 = 240kr P11 = 260kr hos "gasolfyllarna" i norrköping

mvh Kai

Senast ändrad:
F

F.d. 14068

Guest

I Skepplanda ( mellan Göteborg och Trollhättan) har vi fått en fyllningsstation som tar 25:-- pr kg och fyller även halvfulla flaskor. Man betalar bara för fylld gasol

batju

HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
3611
Medlemskap
2025

Söder om Kristianstad vid Nöbbelöv i korsningen mellan väg 19 och E22 finns en relativt nyöppnad fyllningsstation för gasol. Fyller flaskor, du betalar för fylld vikt. 175 kr. för en P11. Fyller även tyska flaskor.

F

F.d. 17409

Guest

Hej!

Det har varit dåligt med prisuppdateringar för Stockholmstrakten, så jag tänkte posta vad jag fått fram.

OBS att jag kör med PC5, men ni kan ju se på prisskillnaderna, det framgår ungefär vilka som är billigast.

Mälarcamp Upplands Väsby:
P11/PA11/PC10 295kr, P6/PA6/PC5 225kr, P19 600kr

Hornbach PK10 295 kr, PK6 225 kr (endast deras egen flaska "Global Gas", de tar inte emot några andra flaskor)

Spånga Järn: PC5 270 kr

Fogas Älvsjö, PC5 310kr

Svensk Camping, Bandhagen: PC5 345 kr. Specialpris P11 PA11 PK10, 349 kr)

Cabby Center Järfälla: PC5 395 kr

Norrgas Gävle (gratis utkörning i Mälardalstrakten enligt annons på Blocket): OBS ej inbyte i dagsläget! Men PK6 flaska + gasol kostar 800 kr

Rusta Barkarby: PC5 319 kr -prisgaranti.
Sä här funkar prisgarantin: de matchar billigaste pris inom 5 mils radie mot uppvisande av konkurrentens annons/webbsida eller motsvarande, man behöver alltså inte kvitto från konkurrenten. Personalen i Barkarby förskte kollra bort mig genom att påstå att man måste åka till den Rustabutik som ligger närmast konkurrenten, men deras egen skylt är entydig med att man kan köpa på vilken Rusta som helst, och hänvisa till alla konkurrenter inom 5 mils radie.
Man får ingen "belöning" eller procentuellt avdrag, de drar bara av mellanskillnaden. Den enda fördelen jämfört med att handla hos konkurrenten är att det kan vara kortare att köra till Rusta än till "billiga husvagnsfirman".

Jag har hört ryktas om att Bauhaus också har gasol med prisgaranti och dessutom 12% "belöning" om du hittar någon billigare, men när jag ringde dem i Barkarby visste de inte ens om de sålde gasol.

Jag hittade två äldre trådar med ytterligare ställen in Stockholmsområdet (Vallentuna, Täby Kyrkby, Haninge, Bålsta etc). De ligger för långt från mig, så jag kollade inte deras priser, men med femmilagarantin kan det ju ändå vara intressant att veta om de är billigare än Rusta:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t39991/
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/96874

Tipsa gärna om andra i Stockholmstrakten med konkurrenskraftiga priser.

Bilagor

• IMG_0493.JPG
    IMG_0493.JPG
    573,2 KB · Visningar: 8
  • IMG_0494.JPG
    IMG_0494.JPG
    626,3 KB · Visningar: 11
Senast redigerad av en moderator:

HUSIS

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6795
Medlemskap
2025

En liten kommentar.
När jag va på Bauhaus Barkarby och ville köpa gasol till lågprisgaranti så sa dom att det var slut, utan att ens kolla innan .
Också en variat !!!

Toppen