• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser idag

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Gasolpriser idag

En hundring räcker väl inte för en resa från Götet till Åhus. Det sista priset jag hörde därifrån var 190kr för p11.

Freeman

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022

Köpte idag 290:- men dom gör reklam för billigast men ni kanske inte har Rusta i Åhus men det borde ju finnas inte så långt iväg eller????

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Rena rama rånet!
Var tvungen att byta flaska i Håby Munkedal och OKQ8 där.
En komposit gick på 459.-
Frågade efer priset även på en P11 och det var 529.- , Rena rånet var det ja!

F

F.d. 29908

Guest

399 kr för en fyllning av en PC 10 på Rusta i Uppsala, kan bara säga att jag köper inte gasol mer på det stället.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

En hundring räcker väl inte för en resa från Götet till Åhus. Det sista priset jag hörde därifrån var 190kr för p11.

Fyllde en PA11:a + en PA6:a till en totalkostnad av 290kr nu i helgen i Åhus. Helt godkänt :yes:.
Första gången jag fyllde där, men definitivt inte sista. 3 bilar ytterligare passade på att fylla sina flaskor samtidigt som vi var där.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024

Märklig prissättning mellan Rustas olika försäljningsställen om man läser ovan. Rusta gör centralt styrda inköp hos AGA men tillämpar olika pris på olika orter beroende på konkurrensbrist, ocker, eller vad annars!?

I dagsläget tar Rusta i Kållered 190 Sek för PC5 och 290 Sek för PC10! Det är fö samma priser som hos Gas & Gasol i Sisjön som ligger ca 6 km därifrån.

Testade om Gas & Gasol skulle kunna ge HBK'are rabatt på gasol men det var helt tvärnit (= nettoprisdravel, etc), de liksom Rusta sades ha AGA's garanti om lägsta möjliga inköpspris.

Mot bakgrund av de faktiska skillnader som råder inom svensk gasolförsäljning, med stor prisspännvidd måste man dra slutsatsen att här borde vägen ligga öppen för seriösa pris-/rabattdiskussioner. Jag vägrar att tro att någon enda säljer gasol med förlust - har ex Åhus kanske rätt pris-/vinstnivå på sin gasol?

F

F.d. 1370

Guest

Har på bekvämt avstånd hemifrån Energiladan i Hörby. www.energiladan.se

Här är dagspriset:
P6:eek:r 160 kr
P10:eek:r 280 kr (nya tuber fr. 1250 kr)
P11 280 kr (nya tuber fr 850 kr, begagnade 600 kr)

Säljer också tillbehör och utbytesdetaljer.

Nils

F

F.d. 5798

Guest

Gas och gasolmästarna i Göteborg idag 270:- PC10 alla får betala det priset även om man inte är med i någon klubb.

Toppen