• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolförsörjning

F

F.d. 866

Guest
Hej alla husbils frender!
Skulle vilja föreslå att ni monterar gasoltank, då är problemet med dyra gasolflaske byten borta, gasolen kostar 9,75 litern 20120316:cool:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gasolförsörjning

I Sverige ser det ut til at LPG kalles motorgass. Er litt under 20 steder i hele Sverige.

Til aake, motorgass i Sverige og LPG i Norge er i praksis nesten ren propan og samme gass som en får når en bytter P11 tuber.

F

F.d. 661

Guest

Det är möjligen inte en Fordonsgasstation du har där? Det är biogas, lätt att förväxla!

Jo det är det nog. Det var det jag ville veta, för jag missförstod nog det hela och trodde att det var samma gas man använde, och det var egentligen det jag ville ha svar på. Men det som jag menar är precis som du skriver en mack helt enkelt där man tankar sin gasbil, men om jag har fattat det hela rätt är det inte nån bra ide att tanka sin gasolflaska där? ;)

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Nej, det är som man säger "förenat med livsfara" Gasol/LPG har ett tryck på ca 20bar, Fordonsgas 200 bar, så sprängning vid tankninmg av en gasolbehållare är väl nästa förprogrammerad! :wideeyed:

Toppen