• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolen har plötsligt gett upp

SunlightA72

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
34076
Medlemskap
2024
Hej,

Står nere i Tyskland och när maten för kvällen skulle tillagas så kom det ingen gasol till spisen. Ugn eller kylskåp fungerar inte heller.

Hade ingen jätte arsenal med verktyg men tog bort regulatorn från flaskan och kan konstatera att öppnar jag flaskan utan regulatorn så finns tryck. Flaskan är halvfull. Om jag tar bort slangen efter regulatron och monterar tillbaka och öppnar kranen så kommer inget genom regulatorn. Visst borde felet ligga i regulatorn? Bilen är från 2022 och använt en halv flaska, dvs nya grejer! Möjligt att den gått sönder redan?
 

SunlightA72

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
34076
Medlemskap
2024
Visst räcker det med denna om man bara har 1 flaska? Vi har pga lastvikten ändå bara möjlighet att ha en flaska med oss.

 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Visst räcker det med denna om man bara har 1 flaska? Vi har pga lastvikten ändå bara möjlighet att ha en flaska med oss.

Javisst, glöm inte filtret, annars faller garantin, ta även en slang med brottventil närmast flaskan.
 

BoP

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Västervik
HBK-Nr
29428
Medlemskap
2024
Hej
Om du använder kompositflaskor kolla att inte flagor från sigillet kommit in i regulatorn, har själv dåliga erfarenheter som tur är har min regulator ett finmaskigt nät i inloppet i annat fall hade flisorna kunnat hamna varsomhelst.
 
Toppen