• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolen har plötsligt gett upp

SunlightA72

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
34076
Medlemskap
2024
Hej,

Står nere i Tyskland och när maten för kvällen skulle tillagas så kom det ingen gasol till spisen. Ugn eller kylskåp fungerar inte heller.

Hade ingen jätte arsenal med verktyg men tog bort regulatorn från flaskan och kan konstatera att öppnar jag flaskan utan regulatorn så finns tryck. Flaskan är halvfull. Om jag tar bort slangen efter regulatron och monterar tillbaka och öppnar kranen så kommer inget genom regulatorn. Visst borde felet ligga i regulatorn? Bilen är från 2022 och använt en halv flaska, dvs nya grejer! Möjligt att den gått sönder redan?
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.226
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Hej,

Står nere i Tyskland och när maten för kvällen skulle tillagas så kom det ingen gasol till spisen. Ugn eller kylskåp fungerar inte heller.

Hade ingen jätte arsenal med verktyg men tog bort regulatorn från flaskan och kan konstatera att öppnar jag flaskan utan regulatorn så finns tryck. Flaskan är halvfull. Om jag tar bort slangen efter regulatron och monterar tillbaka och öppnar kranen så kommer inget genom regulatorn. Visst borde felet ligga i regulatorn? Bilen är från 2022 och använt en halv flaska, dvs nya grejer! Möjligt att den gått sönder redan?
Krocksensor?, slangbrotsventil?
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Har du ingen knapp vid gasolaanslutningen till flaskan vanligtvis grön knapp tryck på den och har du en avstängning inne i bilen stäng av och på ska lysa grönt brukar funka sedan
 

SunlightA72

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
34076
Medlemskap
2024
Har nu följt röret från slangen i skåpet på utsidan men röret går bara in till kranarna utan några knappar eller andra kopplingar. Som jag sa så har jag testat att montera reduceringsventilen på flaskan utan slangen efter och den släpper inte igenom någon gasol, bör det inte flöda massa gasol där om den funkade? Finns ju inget hinder som stryper flödet.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.226
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Har nu följt röret från slangen i skåpet på utsidan men röret går bara in till kranarna utan några knappar eller andra kopplingar. Som jag sa så har jag testat att montera reduceringsventilen på flaskan utan slangen efter och den släpper inte igenom någon gasol, bör det inte flöda massa gasol där om den funkade? Finns ju inget hinder som stryper flödet.
Köp ny regulator så funkar det. Finns säkert på mackar å andra affärer

En tanke en så ny bil å det inte finns krock sensor och slangbrotsventil. Reklamation på det. Har ju med säkerheten för dig och amdra
 
Toppen